کد خبر: ۸۶۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
تعداد بازدید: ۲۰۲
«شفافیت»،فقط یک ابزار و عایق ضد فساد نیست، فقط نورافکنی بر تاریکخانه ها و پستوهای فساد،تباهی و تبانی نیست بلکه فضای نقد،گفتگو و به کارگیری خرد جمعی در اداره امور جامعه را فراهم می کند.

دعوت شریعتمداری از همه مسئولان برای پیوستن به پویش ملی شفافیتبه گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمائی از سامانه های شفافیت این وزارتخانه با بیان این مطلب اظهار کرد: 32 سامانه شفافیت شامل 10 سامانه ستادی،18 سامانه مربوط به شستا و 4 سامانه در بخش های دیگر در این وزارتخانه راه اندازی شده است.
شریعتمداری در این مراسم که روسای سازمان ها،صندوق ها و دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند به کاهش 25 درصدی پرونده های نظارتی در دو سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت:تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت دوازدهم  این میزان همچنان کاهش یابد.
وی با دعوت از همه مردم،مدیران نهادهای دولتی،شرکت ها و بنگاه ها به پویش «شفافیت» تاکید کرد: «شفافیت» یک راه بدون بازگشت است  و تنها راه نجات جمهوری اسلامی از این مسیر می گذرد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه نوع اطلاعات غیر از موضوعات امنیتی و دفاعی که برای صیانت از جامعه است باید در اختیار همگان قرار گیرد تصریح کرد: امکان رصد و پایش اطلاعات بنگاه ها و شرکت ها باید برای همه مردم، رسانه ها و نهادهای نظارتی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شفافیت از سایر نهادها جلوتر است؛ شفافیت، مبارزه با فساد را آسان تر کرده است


وی اضافه کرد: به دنبال انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت ها و صندوق ها، عده ای از خبرنگاران با پرداختن به مدرک تحصیلی این افراد باب انتقاد را باز کرده و بر ما خرده می گرفتند در همین جا باید بگویم اگر این اطلاعات را منتشر نمی کردیم و در معرض استفاده همگان قرار نمی دادیم به طور قطع زمینه انتقاد و اصلاح آن فراهم نمی شد.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی «شفافیت» را تنها مسیر بازگشت و تقویت اعتماد عمومی و مشارکت ملی دانست و اظهار داشت: بازسازی اعتماد عمومی، با اعتماد ما به مردم و مشارکت دادن آنها در اداره امور و فراهم کردن زمینه نظارت بر عملکرد مدیران میسر می شود.
شریعتمداری، اطلاعات را پایه و لازمه بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: «شفافیت» نه تنها تباهی، سیاهی و تاریکی را روشن می کند بلکه چراغ راه مدیران است و با دعوت مردم به خرد جمعی زمینه حکمرانی مطلوب را فراهم می آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: