کد خبر: ۸۵۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۳۲۲
آمارها می گوید استقلال اگر با دستان خودش خرابکاری نکند و در طول بازی اخراجی ندهد، در شرایط برابر بهتر از رقیبان خود است و شانس بیشتری برای موفقیت دارد. رمز موفقیت این تیم در هفته های اخیر چیزی جز آرامش و انسجام نبوده است.

فرمول موفقیت استقلال چیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، پیروزی استقلال مقابل سپاهان یک پیام برای هواداران این تیم داشت؛ اگر صبر کنند و دست از حمایت تیمشان برندارند، می توانند از برهه کنونی با موفقیت عبور کنند و چه بسا نایب قهرمان لیگ و حتی قهرمان جام حذفی شوند.

استقلال نشان داده روی کاغذ چیزی از رقیبان خود کم ندارد و اگر اتفاقات ابتدای فصل و مصدومیت های متوالی نبود، می توانست جایگاهی بهتر از این را کسب کند. البته که در حال حاضر نمی توان این تیم را با پرسپولیس، قهرمان چهار دوره اخیر لیگ مقایسه کرد اما پتانسیل هایی از این دست، در استقلال دیده می شود که باید از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شود.

هدف از این گزارش این نیست که استقلال را با تیم دیگری مقایسه کنیم بلکه می خواهیم استقلال را با خودش مقایسه کنیم که در پسا کرونا توانسته روز به روز رشد کند. در واقع بخش اعظمی از این موضوع به آرامش روانی کادرفنی و بازیکنان مربوط می شود که باید از نظر روانی خودشان را تخلیه کنند. آمارها نشان می دهد استقلال وقتی اخراجی ندهد و اشتباهات فردی خود را کاهش دهد، می تواند به تیمی زهرداری تبدیل شود و یقه رقبای کوچک و بزرگ خود را بگیرد. این موضوع در تمام خطوط استقلال نمود دارد و این تیم باید به تفکر تیمی مشترک برسد که با همسو شدن هواداران و جو قالب در تیم می تواند کارهای بزرگتری را انجام دهد.

حتی استقلال در دیدار با سپاهان هم که با اخراج یک هافبک تیمش همراه شد، همچنان آرامش خودش را از دست نداد و با وجود یک یار کمتر توانست مقابل تیم قلدر اصفهانی دقت پاس خود را حفظ کند و از کمترین داشته های خود، بیشترین برداشت را داشته باشد که نشان از نقش آرامش روانی در موفقیت این تیم است و چه بسا مشکلات سابق هم چندان مرتبط با وضعیت فنی تیم نبوده باشد.

حال برای مشاهده رشد استقلال در بازی های اخیر که با نتایج نسبتا خوب و با برد همراه شده، نگاهی به وضعیت استقلال از بازی با فولاد تا دیدار با سپاهان خواهیم داشت.

به آمار استقلال در بازی هایی که این تیم در درون زمین یا کنار زمین اخراجی داشته توجه کنید که نشان از نبود تمرکز و آرامش در میان بازیکنان است:

فولاد ۲ – استقلال یک

اخراجی استقلال (سه نفر شامل دو بازیکن و سرمربی تیم)

مالکیت توپ: ۴۵%

تعداد پاس: ۳۹۳ (دقت ۶۸%)

شوت: ۵ (داخل چارچوب: یک)

 

استقلال ۲ – سپاهان یک

اخراجی استقلال( یک بازیکن)

مالکیت توپ: ۴۴%

تعداد پاس: ۳۸۲ (دقت: ۸۵%)

شوت: ۵ (داخل چارچوب: یک)

حال عملکرد استقلال را در بازی های که اخراجی نداشته و به صورت ۱۱ به ۱۱ مقابل رقیبانش بازی کرده مقایسه کنید. آمار می گوید استقلال در شرایط برابر بهتر از رقیبانش است و برای برتری نیازمند آرامش درون زمین و وحدت بیشتری میان بازیکنان و کادرفنی است:

پارس جنوبی صفر – استقلال ۲

مالکیت توپ: ۵۵%

تعداد پاس: ۵۳۳ (دقت:۸۵%)

شوت: ۱۹ (داخل چارچوب: ۷)

 

استقلال صفر – تراکتور صفر

مالکیت توپ: ۵۰%

تعداد پاس: ۴۰۹ (دقت: ۸۱%)

شوت: ۱۴ (داخل چارچوب: ۲)

 

استقلال یک – سایپا یک

مالکیت توپ: ۶۱%

تعداد پاس: ۵۷۵ (دقت: ۸۴%)

شوت: ۱۰ (داخل چارچوب: ۳)

 

استقلال یک – نساجی یک

مالکیت توپ: ۵۹%

تعداد پاس: ۵۱۶ (دقت: ۸۳%)

شوت: ۱۰ (داخل چارچوب: ۶)

 

به گزارش ایسنا، آمارهای استقلال گواه این مطلب است که شاگردان مجیدی در شرایط برابر مقابل رقیبان خود موقعیت گل های بسیاری دارند که در هفته های گذشته بعضا با خودخواهی یا کم دقتی بازیکنان از دست رفته است اما دو بازی اخیر این تیم نشان داد که با وحدت و انسجام درون تیمی و همینطور آرامش کادرفنی و انتقال آن به بازیکنان، آبی ها می توانند در بازی های باقی مانده از فصل جاری دستاورد بهتری داشته باشند و با همین دست فرمان رو به جلو بروند تا فصل آینده با حفظ داشته های خود و جبران نواقص، برای موفقیت های بیشتر دورخیز کنند.

منابع آماری: متریکا

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: