کد خبر: ۸۵۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۶۰۸
فصل نقل و انتقالات بین فصل، دقیقا سوراخی است که استقلال هر سال از آن گزیده شده و با عدم حفظ ستارگانش در نقل و انتقالات، راه را برای موفقیت و کسب جام سخت و سخت تر کرده است.

ستاره‌های استقلال باز هم می‌روند یا می‌مانند؟به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، فصل نقل و انتقالات بین فصل، دقیقا سوراخی است که استقلال هر سال از آن گزیده شده و با عدم حفظ ستارگانش در نقل و انتقالات، راه را برای موفقیت و کسب جام سخت و سخت تر کرده است. البته فصل پیش استقلال پوست اندازی کرد و در این پوست اندازی بسیاری فکر می کردند که استقلال نتیجه نمی گیرد اما با حضور استراماچونی، بازیکنان جدید استقلال در سیستم او آداپته شدند و حتی به صدر جدول هم رسیدند. بسیاری عقیده داشتند که این پوست اندازی به نفع استقلال بوده است.

 

استقلال در فصل 97-98 و زمانی که تیم ملی از جام جهانی برگشت بسیاری از ستاره هایش را از دست داد و مدیران وقت استقلال در آن زمان( افتخاری و توفیقی) نتوانستند ستاره ها را قبل از جام جهانی حفظ کنند و پس از اینکه استقلال دچار تغییرات شد، شفر هم با تیمی جدید وارد مسابقات شد. حالا هواداران استقلال نگران هستند که ماجرای سال 98 دوباره تکرار شود.

بیشتر بخوانید: 

وحید امیری: بچه‌ها بمانند فصل بعد هم قهرمانیم

 

امروز جلسه کمیته انضباطی باشگاه استقلال با محمد دانشگر، بازیکن خاطی استقلال که چند روز گذشته به دلیل مسائل انضباطی از تمرینات تیم کنار گذاشته شده بود برگزار شد. پس از پایان جلسه دانشگر خطاب به خبرنگاران مستقر مقابل درب باشگاه استقلال اعلام کرد که از فردا در تمرینات تیم شرکت خواهد کرد و گویا مشکلات حل و فصل شده است. اما طبق آخرین اطلاعات خبرنگار فوتبالی به نظر می رسد احتمال جدایی دانشگر از استقلال در انتهای فصل بسیار زیاد است و این بازیکن فقط در چند بازی پایانی در لیگ در استقلال توپ خواهد زد.

 

دانشگر، اولین خروجی احتمالی

همانطور که ذکر شد پس از پایان جلسه امروز محمد دانشگر شائبه ها مبنی بر نماندن این بازیکن در استقلال برای فصل بعد قوت گرفت. احتمالا در جلسه امروز، درباره تمدید قرارداد محمد دانشگر و ماندن او در استقلال نیز صحبت شده باشد اما با توجه به خروجی جلسه شاید بتوان گفت مدیران استقلال در اولین مورد تمدید قرارداد بازیکن باشگاه با شکست مواجه شدند و دانشگر که در کنار خشن و پر حاشیه بودن، یکی از بازیکنان خوب و با تعصب استقلال بوده و قصد جدایی و رویای لژیونر شدن در سر دارد چرا که برخی منابع از وجود پیشنهادهایی برای بازی در کشور قطر و کویت خبر داده بودند. البته همانطور که همه می دانند دانشگر با غفوری و کریمی هم به مشکل خورده و این دو بازیکن که حالا از ارکان اصلی و تصمیم گیرنده و تعیین کننده بسیاری از مسایل هستند و با فرهاد مجیدی سرمربی تیم رابطه نزدیکی دارند، مطمئنا با ماندن دانشگر در استقلال موافق نیستند.

 

روزگار سخت نقل و انتقالات استقلال!

همانطور که اول گزارش اشاره شد، استقلال در فصل 97-98 نشان داده که می تواند به راحتی ستاره های تیمش را از دست بدهد. موضوعی که همان تیم شفر را دچار بحرانهای مختلف کرد و اگر نیم فصل استقلال بازیکنانی مثل پاتوسی، ایسما و حتی منشا را نمی گرفت، استقلال در پایان فصل به سهمیه هم نمی رسید. حالا سرمربی استقلال که نیم فصل استقلالی ها را هماهنگ کرده است از این می ترسد که فصل آینده چند بازیکن اصلی تیمش را از دست بدهد. البته اگر فرض را بر این بگیریم که لااقل در کادر فنی استقلال ثبات نسبی برقرار باشد! در واقع هواداران استقلال چند سالی است که با آغاز فصل نقل و انتقالات، نگران از دست دادن ستاره هایشان هستند و به نحوی فصل نقل و انتقالات برای استقلالی ها استرس زاست. اگر جدایی دانشگر را محتمل در نظر بگیریم می توانیم بگوییم که استقلال هنوز از بیماری عدم توانایی در حفظ ستاره ها رنج می برد و با توجه به نامهایی که قراردادشان امسال به پایان می رسد، مدیران استقلال باید فکری به حال حفظ ستاره هایشان بکنند.

 

چه کسانی می روند؟

امروز در فوتبالی خبری منتشر کردیم که علی کریمی، دیگر ستاره استقلال در قلب خط میانی که بعدِ از دست دادن پنالتی در دربی به نوعی احیا شد، پیشنهادی جدی از لیگ روسیه دارد و احتمال لژیونر شدن این بازیکن هم بسیار زیاد است در حالی که علی کریمی از سال گذشته هم بارها اعلام کرده که به دنبال بازی در لیگ های معتبر اروپایی است. از طرفی هم گفته می شود مهدی قایدی مهاجم ریز نقش استقلال که با حضور استراماچونی به توانایی های خودش پی برد و به یک ستاره تبدیل شد هم از کشور آلمان پیشنهاد بازی دارد و با این اوصاف اگر مدیران و مسئولان باشگاه استقلال سریعتر دست بکار نشوند ممکن است اتفاقات دو سال اخیر برای این تیم مجددا تکرار شود و ستاره های تیم یکی یکی ساز جدایی را کوک کنند. به غیر از دانشگر و علی کریمی، بازیکنانی چون روزبه چشمی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی، مرتضی تبریزی و محسن کریمی بازیکنانی هستند که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد و به نظر می رسد از این نفرات تبریزی و کریمی برای بودن در لیست تمدید قرارداد شانس دارند. ضمن اینکه بازیکنی چون زکی پور هم ممکن است به صورت قرضی از استقلال جدا شود. هر چند ظاهرا او یک سال دیگر قرارداد دارد و تا سال 1400 در خدمت استقلال است.

 

تفاوت پرسپولیس با استقلال: حفظ ستاره ها

در همین چند سالی که استقلال در انتهای فصل مدام ستاره های کلیدی خود را از دست می دهد، تیم رقیب یعنی پرسپولیس به هر دلیل و طریقی و با هر روشی که استقلالی ها از آن به عنوان حمایت وزارت ورزش و شخص وزیر و کمکهای حسین هدایتی (که حالا در بند است) یاد می کنند و همچنین درآمدهایی که از اسپانسرها داشته توانست ستاره ها و شاکله اصلی تیم را حفظ کند که همین موضوع، سنگ بنای موفقیت های پی در پی پرسپولیس شده است. موفقیت هایی که به کسب چهار قهرمانی پشت سر هم در لیگ برتر منجر شد. البته بر کسی پوشیده نیست که این دو باشگاه با مشکلات مالی عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و شاید نیمی از خروجی های استقلال در چند فصل اخیر به دلیل مشکلات مالی بوده اما واقعیت های دیگری هم وجود دارد. اینکه سرمربیان تیم ملی به بازیکنان شاغل در لیگ اروپا و لژیونرها بیشتر اهمیت می دهند و هم اینکه نوسانات و مشکلات در نرخ دلار و ارز، خیلی از بازیکنان فوتبال را مجاب می کند تا فوتبال خود را در کشور دیگری ادامه دهند. همین موارد، کار را برای مدیران باشگاه ها بیش از قبل سخت کرده و اگر به دنبال حفظ ستاره های خود هستند تا دیر نشده باید کم کم باب مذاکرات با گزینه های مدنظرشان را باز کنند. فصل نقل و انتقالات امسال، عجیب ترین فصل نقل و انتقالات همه ادوار لیگ برتر خواهد بود.

فوتبالی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: