کد خبر: ۸۵۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید: ۲۶۹
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی کشور را طی پنج روز آینده تشریح کرد. وی افزود: امروز دریای خزر، دریای عمان و شرق و مرکز خلیج فارس مواج بوده و طی روزهای آینده نیز شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وضعیت آب و هوا، امروز ۲ مرداد ۹۹ / ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق کشور / رگبار باران و رعد و برق در چند استانبه گزارش خبرداغ ، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی کشور را طی پنج روز آینده تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده به تناوب شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و با تقویت جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال و شمال شرق، ارتفاعات کرمان، بخش هایی از فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، ارتفاعات شمال شرق و شرق خوزستان و شمال بوشهر، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین امروز دریای خزر، دریای عمان و شرق و مرکز خلیج فارس مواج بوده و طی روزهای آینده نیز شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه طی پنج روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد، ادامه داد: امروز (۲ مرداد ماه) کاهش نسبی دما در استان های اردبیل، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر را انتظار خواهیم داشت. همچنین از روز جمعه سوم مرداد ماه تا اواسط هفته آینده، این مناطق افزایش محسوس دما حدود هشت تا ۱۰ درجه را خواهند داشت.

وی همچنین گفت: در سایر نقاط کشور تا اواسط هفته آینده هوای گرم ماندگار خواهد بود و همچنین طی این مدت استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان با افزایش رطوبت، شرجی بودن هوا را نیز تجربه خواهند کرد.

ضیائیان درباره وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز گفت: امروز پنج شنبه دوم مرداد ماه آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر پیش بینی می شود و کمینه و بیشینه دمای هوا به ترتیب ۲۸ و ۳۹ درجه سانتی گراد خواهد بود. فردا جمعه سوم مرداد ماه نیز همین وضعیت را در پایتخت شاهد خواهیم بود. روز شنبه چهارم مرداد ماه آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۹ و ۲۷ درجه سانتی گراد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: