کد خبر: ۸۴۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۴۲۳
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که سامانه بارشی جدیدی طی فردا (۲۷ بهمن‌ماه) به کشور وارد می‌شود، گفت: این سامانه سبب بارش باران و برف در بیشتر مناطق خواهد شد.

هواشناسی: دوباره برف و باران در راه است / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا / برف چهارشنبه به تهران می رسدبه گزارش خبرداغ، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که سامانه بارشی جدیدی طی فردا (۲۷ بهمن‌ماه) به کشور وارد می‌شود، گفت: این سامانه سبب بارش باران و برف در بیشتر مناطق خواهد شد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که امروز (۲۶ بهمن‌ماه) در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: همچنین در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فردا (۲۷ بهمن‌ماه) به تدریج سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال غرب بارش برف و در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب بارش پراکنده را به دنبال دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که در اواخر وقت فردا با شمالی شدن جریان‌ها روی غرب دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در گیلان و اردبیل رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز دوشنبه (۲۸ بهمن‌ماه) این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق فعال است و بارش باران کل سواحل شمالی را در بر می‌گیرد.

به گفته ضیاییان این سامانه در اواخر وقت روز دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود و طی این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و جنوب لرستان شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) در نوار شمالی و شمال غرب کشور و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست و طی روز چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور جوی آرام خواهیم داشت و به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش در استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب شروع می‌شود و طی بعد از ظهر شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که طی بعد از ظهر این روز بارش برف در جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی شدت بیشتری دارد، اظهار کرد: این سامانه بارشی نیز طی روز پنج‌شنبه (۱ اسفندماه) در کل کشور فعال خواهد بود و به تدریج در اواخر وقت این روز از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می‌شود و فقط در شمال شرق و شرق کشور سبب ابرناکی و بارش خواهد شد.

ضیاییان در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ بهمن‌ماه) کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۸ بهمن‌ماه) ابری، نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با وزش باد با حداقل دمای دو و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: