کد خبر: ۸۴۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۲۳۵
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه به تدریج سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا مناطق شمال غرب و سپس دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام را در بر می‌گیرد، فعالیت این سامانه به شکل برف و باران خواهد بود.

هواشناسی: جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شودبه گزارش خبرداغ ، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه به تدریج سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا مناطق شمال غرب و سپس دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام را در بر می‌گیرد، فعالیت این سامانه به شکل برف و باران خواهد بود.

کبری رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و روند افزایش نسبی دما را داریم، همچنین در شمال شرق کشور بارش های پراکنده رخ می‌دهد. در دامنه های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان وزش باد داریم که در تهران گاهی مواقع وزش باد شدید خواهد بود.

وی اظهارداشت: فردا و اوایل وقت روز جمعه در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید پیش بینی شده و افزایش دمای حدود ۵ تا ۷ درجه در این مناطق رخ می‌دهد، بعدازظهر فردا در نوار غربی کشور بارش‌های خفیفی رخ می‌دهد که همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه که به تدریج سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود، ابتدا مناطق شمال غرب و سپس دامنه های زاگرس در استان های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام را در بر می‌گیرد و روز شنبه علاوه بر نوار غربی در مناطقی مانند شمال بوشهر، فارس و غرب اصفهان ادامه بارش ها را خواهیم داشت.

رفیعی افزود: روز شنبه در دامنه های جنوبی البرز در استان هایی مانند قزوین، البرز، تهران و شمال شرق کشور انتظار بارش داریم که همراه وزش باد شدید خواهد بود. از بعدازظهر شنبه در سواحل دریای خزر نیز بارش ها آغاز می‌شود و بیشترین بارش‌ها روز شنبه مربوط به مناطقی مانند جنوب آذربایجان غربی، غرب استان کردستان، شمال استان کرمانشاه، جنوب لرستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

وی اظهارداشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در دامنه های زاگرس مرکزی و سواحل شمالی بارش خواهیم داشت که کاهش نسبی دما حدود ۷ تا ۹ درجه در این مناطق رخ می‌دهد، نوار شرقی کشور نیز بارش خواهد داشت که با وزش باد همراه است. سه شنبه در سواحل شمالی و نوار شرقی کشور این سامانه فعال خواهد بود و کاهش دما در این مناطق رخ می دهد و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران وزش باد خواهیم داشت که گاهی شدید خواهد شد که موجب پاک شدن هوا می شود، کمینه دمای امروز صبح تهران ۴ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۲ درجه بالای صفر می رسد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۸ درجه زیر صفر و بندرعبارس ۲۳ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: