کد خبر: ۸۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
تعداد بازدید: ۲۴۰
بازرس کل حوزه صنعت‌، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور گفت: در نتیجه جلسه‌ای که روز دوشنبه در وزارت صمت برگزار شد، قرار بر این شد که به صورت دوره‌های سه ماهه و فصلی شورای رقابت اهتمام لازم را برای به روزرسانی پارامترهای قیمت‌ خودرو دنبال کند اما نهایتاً قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت انجام خواهد شد.

شورای رقابت باید به صورت ۳ ماهه به روزرسانی پارامترهای قیمت‌ خودرو را دنبال کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، گفت:  این موضوع همواره در دستور کار سازمان بازرسی بوده و هست؛ علیرغم تلاشی که بعضی‌ها انجام دادند که شورای رقابت را از گردونه خارج کنند و حاشیه بازار، قیمت خودرو را تعیین کند، با پیگیری سازمان بازرسی این اتفاق نیفتاد. در واقع حاشیه بازار وقتی است که این آشفتگی و نابسامانی در اقتصاد و نحوه عرضه ما وجود نداشته باشد و حاشیه بازار در شرایط عادی قیمت را تعیین کند و دولت هم دخالت نداشته باشد، این موضوع مطلوب است اما نه شرایط فعلی که ما از نظر اقتصادی مشکلاتی داریم؛ ما معتقدیم که این اتفاق به زیان مردم است و عده‌ای سودجو به سود خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: 

قیمت انواع گوشی موبایل، امروز ۴ تیر ۹۹

میرمحمدی، بازرس کل حوزه صنعت‌، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور نیز برای توضیح بیشتر به سوال خبرنگار ایلنا، اظهار‌کرد: سازمان بازرسی کل کشور اقدامات زیادی به منظور بازگشت شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو انجام داد و از طرف دیگر کمیته سیاستگذاری خودرو در وزارت صمت نیز توسط ما دنبال شد که امکان عرضه و ثبت نام و تحویل خودرو به متقاضیان واقعی فراهم شود.

وی افزود: به واسطه تقاضای بیش از حدی که ناشی از نگاه سرمایه‌ای به حوزه خود‌رو است، همچنان تفاوت قیمت بین بازار و کارخانه مشهود است برهمین اساس جلسات مستمری تشکیل خواهد شد تا بتوانیم این فاصله کم شود.

میرمحمدی بیان کرد: نگاهی که وجود دارد باعث می‌شود که خودروساز فضای بازار را به نوعی مدیریت کند تا امکان عرضه خودرو به صورت قطره‌چکانی در بازار وجود داشته باشد تا بتواند سود بیشتری ببرد؛ بنابراین ما با این موضوع مخالفیم و بر‌مبنای مر قانون، شورای رقابت در مبادرت به تعیین قیمت برای بازار باید اهتمام لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: در نتیجه جلسه‌ای که روز دوشنبه در وزارت صمت برگزار شد، قرار بر این شد که به صورت دوره‌های سه ماهه و فصلی شورای رقابت اهتمام لازم را برای به روزرسانی پارامترهای قیمت‌ خودرو دنبال کند اما نهایتاً قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: