کد خبر: ۸۵۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۲۶۸
در کارگروه تنظیم بازار مقرر شد که تعرفه واردات برنج به ۱۰ درصد کاهش یابد و گمرک بدون فوت وقت و با تسهیل گری برای ترخیص برنج های وارداتی موجود در گمرک اقدام کند.

تعرفه واردات برنج کاهش یافتبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم ، بر اساس تصمیمات نود و چهارمین جلسه کاروگروه تنظیم بازار تعرفه واردات برنج 10 درصد تعیین شد و تاکید شده است گمرک بدون فوت وقت و با تسهیل گری برای ترخیص برنج های وارداتی موجود در گمرک اقدام کند.

در صورت جلسه کارگروه تنظیم بازار اعلام شده است که این اقدام باید در اسرع وقت صورت گیرد .

گفتنی است که تعرفه واردات برنج پیش از این 26 درصد بود و با توجه به تغییر نرخ ارز واردات برنج از 4200 تومان به نیمایی تعرفه واردات این محصول کاهش یافت حتی در جلسه های گذشته تنظیم بازار موضوع کاهش تعرفه واردات برنج به 4 درصد نیز مطرح شده بود.

از دیگر نکاتی که در بند 2 صورت جسله کارگروه تنظیم بازار اشاره شده آن است که ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت محصول داخلی برداشته شود و همچنین با تنوع بخشی به کشورهای واردات این محصول، صرفه جویی ارز ایجاد شود.

همچنین در این نامه اشاره شده است که استانداردهای وارداتی برنج ایران در مقایسه با دیگر کشورها درباره میزان باقیمانده فلزات سنگین، مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

بنابر این گزارش استانداردهای وارداتی برنج به ایران سختگیرانه تر از دیگر کشورها است؛ دلیل این سختگیری مصرف بالای این محصول در کشورمان است و مصرف زیاد این محصول می تواند میزان باقیمانده فلزات سنگین را در بدن افراد افزایش دهد و به سلامت جامعه آسیب وارد کند.

گفتنی است که ارز دولتی واردات برنج در سال جاری برداشته شده که این امر منجر به افزایش قیمت 2 تا 3 برابری نرخ این محصول در بازار مصرف شده است.

تعرفه واردات برنج کاهش یافت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: