کد خبر: ۸۵۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
تعداد بازدید: ۲۸۰
با توجه به فراوانی تولید محصولات باغی پیش‌بینی می‌شود که از ۲۰ خرداد قیمت میوه‌های نوبرانه ۲۰ درصد کاهش یابد.

آخرین قیمت میوه‌های نوبرانه در بازاربه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران: مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ، از رونق بازار میوه و صیفی خبر داد و گفت: با بازگشایی رستوران‌ها بعد از عید سعید فطر، تقاضا برای خرید سیب زمینی و پیاز افزایش می‌یابد که این امر در بهبود رونق بازار تاثیر گذار است.

او با اشاره به قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار گفت: در حال حاضر هر کیلو هلو با نرخ ۷ هزار تا ۸ هزار تومان، زردآلو کاشان ۷ هزار تومان و زردآلو شیراز ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

هلو ۷ هزار تا ۸ هزار تومان
زرد آلو کاشان ۷ هزار تومان
زرد آلو شیراز ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان

دارایی نژاد ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، تولید میوه‌های باغی به قدری مناسب است که اگر از ۲۰ خرداد برای صادرات برنامه‌ریزی نشود با چالش مازاد تولید مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش چشمگیر تعرفه صادرات هندوانه بیان کرد: دولت ترکیه برای هندوانه صادراتی ۳۰۰ دلار تعرفه گذاشته است، در حالی که هر کیلو هندوانه صادراتی را ۷ هزار و ۵۰۰ تومان از تاجران خریداری می‌کنند، افزایش چند برابری تعرفه لطمه جدی به تاجران وارد می‌کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه ۷ هزار تن هندوانه در ترکیه مانده است، بیان کرد: در شرایطی که کشور نیاز به ارزآوری دارد، کشورهای عراق و پاکستان جلوی صادرات را گرفته‌اند که انتظار می‌رود رایزنی با تجار این کشورها صورت گیرد.

به گفته او، با توجه به فراوانی تولید محصولات باغی اعم از هلو، زردآلو، شلیل شبرنگ و توت فرنگی از ۲۰ خرداد پیش‌بینی می‌شود که قیمت این اقلام ۲۰ درصد کاهش یابد.

دارایی نژاد با اشاره به دلایل گرانی موز در بازار بیان کرد: دولت ترکیه به سبب شیوع ویروس کرونا مرز را بست، از این رو موزهای وارداتی پشت مرز ماند، به این خاطر واردکنندگان از مرز دیگری اقدام به واردات کردند که این امر در قیمت تمام شده تولید تاثیر به سزایی داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط فعلی دولت ترکیه اجازه واردات داده است و ۳ کشتی ۵ هزار تنی هم در بوشهر لنگر انداختند که با این وجود قیمت هر کیلو موز ۲ تا ۳ هزار تومان کاهش می‌یابد.

دارایی نژاد در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه تا ۲ سال قبل تنها کشورهای فیلیپین و اکوادور موز تولید می‌کردند، اما هم اکنون کشور هندوستان هم موز تولید می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: