کد خبر: ۸۵۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۴۳۳
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما آن طور که باید و شاید نتوانستیم نقش نیروی هوایی را در دفاع مقدس نشان دهیم بنابراین جا دارد که ما با استفاده از وجود پیشکسوتان نیروی هوایی تاریخ شفاهی را تهیه کنیم و تاریخ را بنویسیم و از روی آن مستندهایی بسازیم.

سردار کارگر: نتوانستیم آنطور که شایسته است، نقش نیروی هوایی را در دفاع مقدس نشان دهیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: به لحاظ شیوع بیماری کرونا که در کشور وجود دارد، پیش‌بینی شده از رسانه‌ها و فضای مجازی بیشتر استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌هایی را در طول دفاع مقدس داشتیم، اما همانطور که گفته شد، واقعاً نیروی هوایی باعث تقویت روحیه رزمندگان می‌شد؛ ما می‌دانیم که پدافند هوایی نیز در آن زمان در اختیار نیروی هوایی بود و در عملیات‌های مختلف به ویژه عملیات والفجر ۸ و کربلایی ۴ و کربلای ۵ ما مشاهده می‌کردیم، نیروی هوایی پدافند ارتش خیلی موفق عمل می‌کرد و باعث روحیه دادن به رزمندگان می‌شد.

سردار کارگر بیان کرد: وقتی صدای غرش هواپیماهای نیروی هوایی می‌آمد این رزمنده‌ها شادی می‌کردند یا در زمانی که جنگنده‌ها و هواپیماهای دشمن توسط پدافند هوایی زده می‌شد، رزمندگان روحیه می‌گرفتند، لذا نیروی هوایی نیروی مقدم در مجموعه نیروهای مسلح از ابتدای دفاع مقدس بوده است.

وی اضافه کرد: البته ‌سابقه نیروی هوایی برای مردم، یک نیروی پیش‌گام در انقلاب اسلامی است یعنی ما اولین نهادی که دیدیم نسبت به انقلاب اعلام وفاداری کرد، نیروی هوایی بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: به نظر من ما آن طور که باید و شاید نتوانستیم نقش نیروی هوایی را در دفاع مقدس نشان دهیم، بنابراین جا دارد که ما با استفاده از وجود پیشکسوتان نیروی هوایی تاریخ شفاهی را تهیه کنیم و تاریخ را بنویسیم و از روی آن مستندهایی بسازیم.

وی ادامه داد: ساخت فیلم شوق پرواز و زندگی شهید بابایی باعث شد مردم نسبت به نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس آگاه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: