کد خبر: ۸۴۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۶۳۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۲ میلیون نفر تا امروز به سامانه شاد پیوسته‌اند و هر روز نیز یک میلیون نفر به این برنامه اضافه می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش: اولویت اول‌مان برای برگزاری امتحانات، آزمون حضوری استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرروش در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر اظهار داشت: شیوع کرونا موجب تعطیلی مدارس شد، ما نیز برای حفظ سلامتی دانش آموزان بر تعطیلی مدارس تاکید کردیم.

وی اظهار داشت: اگر تعطیلات یک هفته تا دو هفته می‌شد قابل اغماض بود اما این رویه طولانی‌تر شد و ما در عین حال می‌بایست آموزش را استمرار می‌دادیم تا آموزش دانش‌آموزان آسیب نبیند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای استمرار آموزش،‌ یک گام استفاده از ظرفیت تلویزیون بود که کمک موثری کرد، ما نیازمند ۱۲ کانال آموزشی بودیم تا بتواند هر پایه را پوشش دهد زیرا ۲۵۰ درس داریم،‌ اما عملا این کار شدنی نبود.

اکنون بخوانید: 

آموزش و پرورش: امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً حضوری برگزار می‌شود

حاجی میرزایی بیان کرد: ضمن اینکه شبکه تلویزیونی تعاملی نیست و بستر تلویزیون امکان تعامل میان دانش‌آموز و معلم را ندارد. در حالی که ما به یک مدل تعاملی میان دانش آموزان و معلمان نیاز داشتیم بنابراین شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) را راه اندازی کردیم که در آن ارتباط بین دانش آموز و معلم امکان پذیر است.شبکه شاد به این صورت است که در آن همان ارتباط‌های واقعی به شکل مجازی شکل می‌گیرد و مدیر هم به این فرایند نظارت دارد. کار این برنامه از روزنیمه شعبان شروع شد و بیش از ۱۲ میلیون نفر تا امروز به این سامانه پیوسته‌اند. هر روز یک میلیون نفر به این برنامه اضافه می‌شوند.

وی در واکنش به مشکلات برخی از دانش آموزان در مناطق محروم که به اینترنت و موبایل دسترسی ندارند گفت: ما دراین نقاط مدیران مناطق و مدارس را موظف کردیم که شیوه‌های مختلفی را برای استمرار آموزش دانش‌آموزان ایجاد کنند.ما مصمم هستیم هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نشود.

حاجی میرزایی درباره رفع ایرادات برنامه  شاد گفت: ما از نظر فنی ظرفیت این برنامه را بالا گرفتیم این برنامه تا ۴۰ میلیون نفر ظرفیت دارد و یک تیم فنی،‌ حرفه‌ای آن را مدیریت می‌کند.  همچنین یک مرکز تلفنی ایجاد کردیم که اشکالات را پیگیری می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات گفت: ما در برگزاری امتحانات تابع پروتکل‌‎های وزارت بهداشت هستیم. در صورتی که پایان دوره آموزشی اعلام شود و ما کل محتوا را آموزش دهیم اولویت اول‌مان آزمون حضوری است اما اگر وزارت بهداشت اجازه ندهد ما آزمون را به شکل دیگری برگزار می‌کنیم. به طور کل والدین نگران نباشند ما همه تسهیلات را در نظر گرفته‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: