کد خبر: ۸۵۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
تعداد بازدید: ۵۶۳
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات پایان سال تحصیلی در دو پایه نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری برگزارمی‌شود، گفت: امتحانات حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و جای نگرانی برای خانواده‌ها وجود نخواهد داشت.

آموزش و پرورش: برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی / خانواده‌ها نگران نباشندعلیرضا کمرئی با اشاره به برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی اظهار کرد: باعث خوشحالی است که به‌رغم تمام محدودیت‌های موجود، توانستیم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را به‌خوبی پشت سر بگذاریم. باهمت مدیران و معلمان موفق به ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان در زمان تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدیم و با نزدیک شدن به زمان برگزاری امتحانات افق روشن‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری تصریح کرد: پایه‌های نهم و دوازدهم جزو پایه‌های سرنوشت‌ساز و پراهمیت در نظام آموزشی محسوب می‌شوند. به همین دلیل تصمیم بر آن است که امتحانات پایان سال تحصیلی در این دو پایه به‌صورت حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: دلیل برگزاری حضوری امتحانات در پایه دوازدهم واضح است و در پایه نهم نیز به دو علت، مرتبط بودن نتایج ارزشیابی پایه نهم با موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان و تأثیر۵۰ درصدی نتایج پایه نهم در پذیرفته شدن دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی، تصمیم به برگزاری حضوری امتحانات پایان سال در این پایه گرفتیم.

کمرئی افزود: گره خوردن نتایج ارزشیابی پایه نهم با موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان، شرایطی را برای ایجاد نگرانی در خانواده‌ها ایجاد کرده بود که اگر امتحان به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شد و نتایج را بر مبنای ارزشیابی‌های مستمر، نظرات و قضاوت‌های معلمان مطرح می‌کردیم، ممکن بود ابهاماتی را در پی داشته باشد. همچنین دانش آموزان پایه نهم برای ورود به مدارس نمونه دولتی باید در آزمون‌های این مدارس که جزو مهم‌ترین آزمون‌های پایه نهم است، شرکت کنند و از آنجایی‌که یک‌چهارم دانش آموزان پایه نهم در این آزمون شرکت می‌کنند و ۵۰ درصد سابقه تحصیلی دانش آموزان در نمره نهایی آن‌ها برای قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی اثر دارد، ترجیح سیستم آموزشی به برگزاری یک ارزشیابی کتبی با اعتبار بالا برای جلوگیری از هرگونه ابهام برای خانواده‌ها و ضایع نشدن حق دانش آموزان بوده است.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه خوشبختانه با برگزاری امتحانات پایه هفتم و هشتم به‌صورت غیرحضوری فرصت لازم برای مدیران مدارس در نظارت بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون حضوری مهیا است، گفت: از تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه با هماهنگی وزارت بهداشت، پروتکل‌هایی را در خصوص برگزاری امتحانات حضوری در مدارس آماده و ابلاغ کردیم که در آن مسئولیت مدیران مدارس درزمینه رعایت موارد بهداشتی برای سلامتی دانش آموزان کاملاً مشخص‌شده است و مسئولیت نظارت اجرای دستورالعمل ارسالی با بالاترین مقام آموزش‌وپرورش استان است. همچنین کمیته‌ای مرکب از ۵ نفر از حوزه‌های بهداشتی بر تمام فعالیت‌ها نظارت می‌کنند بنابراین خانواده‌ها به‌هیچ‌عنوان در مورد حضور فرزندانشان در مدارس نگرانی نداشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با اشاره به تخصیص بیش از۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مدارس برای گندزدایی بیان کرد: فعالیت‌های لازم در جهت گندزدایی از محیط مدرسه و تجهیزات مورد استفاده دانش آموزان انجام ‌شده است و سعی شده با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان در مورد حضور و تغذیه آن‌ها در محیط مدرسه، ایمنی دانش آموزان تا حد امکان رعایت شود تا بتوانیم سال تحصیلی را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: