کد خبر: ۸۴۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
تعداد بازدید: ۴۱۲
رضا مسرور با بیان اینکه شرکت ها باید به دنبال تبدیل دارایی های غیر مولد به مولد و ورود آن به چرخه اقتصادی باشند، تاکید کرد: استفاده از اوراق صکوک می تواند راهکار مناسبی برای تامین مالی شرکت ها باشد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد: در انتخاب مدیران به عملکرد آنها توجه می کنم / مدیران عامل شرکت ها باید تابع سیاست های صندوق باشندنشست رضا مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با مدیران عامل شرکت های تابعه صندوق برگزار گردید.

به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، در ابتدای این دیدار، هر یک از مدیران عامل شرکت ها گزارشی از اقدامات و برنامه های شرکت متبوع خود ارائه نمودند.

سپس دکتر مسرور در سخنان مبسوطی اظهار داشت: با مدیران عامل و هیات مدیره شرکت های تابعه کار زیادی خواهیم داشت. از این به بعد، به صورت ماهانه و مستمر جلساتی با مدیران عامل شرکت ها خواهیم داشت و باید گزارش عملکرد ماهانه به صورت مکتوب چند روز پیش از برگزاری جلسات و به صورت حضوری در خود جلسات توسط مدیران عامل ارائه گردد.

وی افزود: حتما شرکت ها باید فرآیند بورسی شدن را دنبال نماید. تعدادی از شرکت ها مشمول ماده ۱۴۱ هستند که باید بحث افزایش سرمایه را دنبال کنند چرا که در غیر این صورت، انحلال آن ها اجتناب ناپذیر است. ضمن اینکه بودجه ریزی عملیاتی هم باید در دستور کار همه شرکت ها باشد و آن را پیاده سازی کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: شرکت های صندوق باید طرح های توسعه ای درآمد زا را جزء مهم ترین کارهای خود قرار دهند. برای این گونه طرح ها باید محل تامین منابع را مشخص کنید و به دنبال گرفتن منابع صرفا از صندوق نباشید. صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات بسیار زیادی دارد. صندوقی که ۵ هزار نفر حق بیمه می دهند و ۸۶ هزار نفر مستمری بگیر دارد مشخص است که چه وضعیت نامطلوبی دارد. مسرور خطاب به مدیران عامل شرکت های تابعه تصریح کرد: برخی شرکت ها فکر می کنند خودمختار هستند و تعهدی به صندوق ندارند. به صراحت می گویم مدیران عامل شرکت ها باید تابع سیاست های صندوق بوده و به صندوق پاسخگو باشند. ملاک من در ارزیابی مدیران، عملکرد آنهاست.

وی افزود: در همین راستا به زودی معاونتی با عنوان امور هماهنگی و نظارت بر شرکت ها تشکیل خواهیم داد تا با شرکت ها تعامل دو سویه جدی برقرار گردد.

مسرور با بیان اینکه شرکت ها باید به دنبال تبدیل دارایی های غیر مولد به مولد و ورود آن به چرخه اقتصادی باشند، تاکید کرد: استفاده از اوراق صکوک می تواند راهکار مناسبی برای تامین مالی شرکت ها باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد عنوان کرد: نباید به گونه ای باشد که مدیران عامل همه مشکلات ریز و درشتشان را به صندوق انتقال دهند. یک مدیر کارآمد، مدیری است که قادر باشد خودش مشکلات شرکت متبوع خود را حل کند البته تا جایی که مقدور باشد برای حل مشکلات شرکت ها مساعدت می کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: انتظارم این است که با یک همت مضاعف قدم بردارید و با همدلی در جهت پیشبرد اهداف صندوق اقدام نمایید. خدمت به بازنشستگان ارجمند و ارتقای وضعیت درمانی و معیشتی این عزیزان وظیفه ای است که بر عهده همه ماست و باید همه توان خود را در راستای خدمت به این عزیزان به کار گیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: