کد خبر: ۸۴۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۳۱۲
مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در مناطق آزاد کشور خبر داد.

خودروهای دپو شده در مناطق آزاد کشور تعیین تکلیف شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از فرینا، ناصر خرمالی با اعلام این خبر افزود: با مصوبه هیئت وزیران روز (چهارشنبه 16 بهمن ماه) و با پیگیری های مستمر دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان‌های مناطق آزاد کشور، تعداد ۳۹۰ دستگاه خودرو که به منظور شماره‌گذاری و تردد در محدوده مجاز منطقه وارد شده بودند تعیین تکلیف شدند.
خرمالی افزود: در این جلسه، هیات دولت همچنین مقرر کرد که ترخیص خودروهای سواری (غیرآمریکایی)، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور 2500 سی سی که تا تاریخ 31 مردادماه 1397 برای آنها توسط سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قبض انبار صادر شده، با رعایت مقررات مناطق مذکور، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق آزاد مجاز است.

یادآور می شود؛ بعد از مصوبه 6 دی ماه 1396هیات محترم وزیران ورود خودرو به مناطق آزاد تابع ضوابط واردات فنی خودرو به کشور شد. 

گفتنی است؛ در تاریخ یاد شده به دلیل عدم امکان رعایت ضوابط ثبت سفارش و سایر موضوعات مرتبط با ضوابط فنی واردات خودرو به کشور توسط فعالین اقتصادی مناطق آزاد عملاً امکان ترخیص پیدا نکردند. با پیگیری های بعمل آمده توسط دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد و با مصوبه هیئت وزیران (چهارشنبه 16 بهمن ماه) خودروهای دپو شده در این مناطق تعیین تکلیف شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: