کد خبر: ۸۳۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
تعداد بازدید: ۳۲۷
تفاهم‌‌نامه همکاری چندجانبه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه با هدف کارآفرینی بر بستر فناوری‌های نویناین تفاهم‌نامه امروز پنجشنبه 30 آبان 98 در حاشیه افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری و با حضور محمدرضا شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به امضا رسید.

تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری، با امضای پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عباس نوروزی رئیس هیئت‌مدیره بنیاد ملی توسعه فناوری، رسمیت یافت.

این تفاهم‌نامه در راستای همکاری در ارتقای زیست‌بوم توسعه کارآفرینی بر بستر فناوری‌های هوشمند مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک‌چین از طریق ایجاد توکن و رمز ارز میراث به امضای مسئولانی از دستگاه‌های ذی‌نفع رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری در ایجاد زیرساخت‌های قانونی و دریافت مجوزهای لازم در خصوص موضوع موردتوافق، اطلاع‌رسانی در مورد استفاده از رمز ارز میراث به اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط، معرفی جامع رشته‌های صنایع‌دستی به تفکیک محدوده جغرافیایی، همکاری و اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان صنایع‌دستی در استفاده از رمز ارز میراث برای تمام کسب‌وکارها، تولیدکنندگان و هنرمندان برجسته و موفق صنایع‌دستی و همکاری در توسعه بازار فروش صنایع‌دستی از طریق رمز ارز میراث در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین تولید و مدیریت رمز ارز میراث بر پایه اتریوم و بر بستر بلاک چین، ایجاد صرافی دیجیتال برای تبدیل میراث به رمز ارزهای مهم و ریال پس از دریافت مجوزهای قانون آموزش الکترونیکی و حضوری روش‌های استفاده از رمز ارز میراث، انجام آموزش‌های مورد نیاز، پایش و راهبردی مراکز نوآوری و هدایت، اتصال  کسب‌وکارهای ذیل زیست‌بوم به بازارهای داخلی و بین‌المللی و توسعه برندهای توانمند در موضوع تفاهم‌نامه ازجمله تعهدات بنیاد ملی توسعه فناوری خواهد بود.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد شد همکاری در  ایجاد کمیته‌ای برای پیگیری امور مربوط به رفع چالش‌ها و موانع کسب‌وکارها، حمایت و همکاری در برگزاری رویدادهای تخصصی و عمومی برای رمز ارز میراث، ارائه مجوزهای مورد نیاز به زیست‌بوم برای انجام فعالیت‌های خود و تسهیل ارتباطات با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، عمومی، خصوصی و بین‌المللی و تأمین اعتبارات اولیه برای راه‌اندازی زیست‌بوم، سیدمانی کسب‌وکارهای نوپا در اکوسیستم رمز ارز میراث را به انجام برساند.

این تفاهم‌نامه در شش بند و سه نسخه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری میراث آریا

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: