کد خبر: ۷۸۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: ۵۰۷۹
خواب خوش بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و نهادهای نظارتی و اوضاع نابسامان بنگاه های زیر مجموعه بزرگترین بانک تجاری کشور؛
شرکت توسعه ساختمانی خوارزمی زیر مجموعه هلدینگ خوارزمی که یکی از سهامداران بیمه سرمد متعلق به بانک صادرات است، در قراردادی عجیب بدون آنکه شرکت پیمانکار تعهد خود را انجام دهد، ۴۰ میلیارد به پیمانکار پرداخت می‌کنند!

جزئیات کارشناسی پرابهام یک ملک کلنگی در بیمه سرمد زیر مجوعه بانک صادرات / نقش مدیرعامل و رئیس‌هیات‌مدیره بانک صادرات در قرارداد مبهم شرکت خوارزمی چیست؟ +اسناددر روزهای گذشته خبر ابهام در قرارداد مبهم شرکت خوارزمی با بیمه سرمد منتشر شده بود که در آن از سرنوشت نامعلوم ملکی گفته شده بود که در قراردادی عجیب، وضعیت آن مشخص نشده بود.

این قرارداد عجیب میان «شرکت توسعه فناوری خوارزمی» با مدیریت پرویز مقدسی رئیس کنونی هیات مدیره بانک صادرات با شرکتی گمنام منعقد شده است اما شرکت پیمانکار نتوانسته تعهدات خود را اجرا کند؛ این موضوع در حالی اتفاق افتاده که شرکت پیمانکار بدون انجام تعهدات کل مبلغ قرارداد (بدون آنکه حتی مبلغی بابت ضمانت انجام کار نزد کارفرما باقی بماند) را از شرکت توسعه فناوری خوارزمی دریافت کرده است.

اسناد بدست آمده نشان می‌دهد شرکت فناوری خوارزمی در پی عدم دریافت مطالبات خود مجبور می‌شود ملکی در خیابان کالج را از شرکت پیمانکار برای جبران هزینه‌های پرداختی دریافت کند. مسئولان شرکت ملک را به شیوه‌ای عجیب قیمت‌گذاری می‌کنند اما از آنجا که این محدوده فعالیت «شرکت توسعه فناوری خوارزمی» در زمینه تجهیزات الکترونیکی و رایانه‌ای بوده، ملک را به بخش دیگری از هلدینگ خوارزمی به نام «شرکت توسعه ساختمانی خوارزمی» واگذار می‌کند.

شرکت فناوری خوارزمی و شرکت توسعه ساختمانی خوارزمی هردو از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه گذاری خوارزمی و سهامداران شرکت بیمه سرمد هستند که آن زمان مدیریت آنها بر عهده حجت‌الله صیدی مدیرعامل کنونی بانک صادرات بوده است.

 

تصویر قرارداد شرکت توسعه فناوری و شرکت ساختمانی خوارزمی

پشت پرده قرارداد‌های صوری در بیمه سرمد چه کسی است؟

در مرحله قیمت‌گذاری، اسناد نشان می‌دهد در چند مرحله از یکی از کارشناسان رسمی درخواست شده ملک را کارشناسی کند. بررسی رویداد۲۴ نشان می‌دهد در اتفاقی عجیب کارشناس معرفی شده برای هر سه مجموعه شرکت توسعه فناوری خوارزمی، شرکت توسعه ساختمانی خوارزمی و بیمه سرمد یک نفر بوده است و قیمت ملک در نامه‌ای یک شکل و بایک متن ثابت در سه دوره مختلف زمانی توسط کارشناس برآورد قیمت می‌شود.

 

تصاویر نامه کارشناسی یک ملک برای چند مجموعه توسط یک نفر

نقش مدیرعامل بانک صادرات در قرارداد مبهم شرکت خوارزمی چیست؟/ جزئیات کارشناسی پرابهام ملک ۴۰۰ میلیاردی بیمه سرمد +اسناد

 

پشت پرده قرارداد‌های صوری در بیمه سرمد چه کسی است؟

 

پشت پرده قرارداد‌های صوری در بیمه سرمد چه کسی است؟

نکته مهمتر اینکه این کارشناس دادگستری بررسی ملک اساسا صلاحیت بررسی ملک در تهران را نداشته است. پیگیری خبرنگار رویداد۲۴ از شماره پروانه کارشناس مربوطه نشان می‌دهد مجوز این کارشناس مربوط به یکی از شهرهای شمالی بوده است و نمی‌توانسته در تهران اقدام به چنین عملی کند اما با وجود این موضوع در چند نامه به پرویز مقدسی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری خوارزمی و علیرضا هادی مدیرعامل بیمه سرمد قیمت ملک را تعیین می‌کند.

جالب آنکه در چند قرارداد از جمله «قرارداد توسعه فناوری خوارزمی» با «توسعه ساختمانی خوارزمی» و همچنین قرارداد مشارکت «بیمه سرمد» با «توسعه ساختمانی خوارزمی» به قیمت‌گذاری عجیب همین کارشناس استناد شده است و مدیران هلدینگ خوارزمی و بیمه سرمد چشم خود را هم بر قیمت ملک و هم بر صلاحیت کارشناس بسته‌اند.

تصویر زیر قرارداد مشارکت بیمه سرمد و شرکت توسعه ساختمان خوارزمی را نشان می‌دهد که در بند ۴-۲ آن به گزارش رسمی همین کارشناس استناد شده است. این موضوع در قرارداد میان توسعه فناوری و توسعه ساختمانی خوارزمی نیز تکرار شده است.

نقش مدیرعامل بانک صادرات در قرارداد مبهم شرکت خوارزمی چیست؟/ جزئیات کارشناسی پرابهام ملک ۴۰۰ میلیاردی بیمه سرمد +اسناد

 

نقش مدیرعامل بانک صادرات در قرارداد مبهم شرکت خوارزمی چیست؟/ جزئیات کارشناسی پرابهام ملک ۴۰۰ میلیاردی بیمه سرمد +اسناد

بررسی های میدانی نشان می‌دهد قیمت ملک چندین برابر قیمت اصلی کارشناسی شده که با احتساب متراژ ۱۱۰۰ متری ملک خیابان کالج در حال حاضر بالاترین رقمی که می‌توان برای آن متصور بود، چیزی در حدود ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان است و این رقم در سال ۹۴ چیزی در حدود ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان در خوش بینانه‌ترین حالت بوده است.

رویداد۲۴ برای اطمینان بیشتر درباره قیمت ملک پرس و جو کرده است؛ صاحب یکی از مشاورین املاک زیر پل کالج گفته است: قیمت ملک کلنگی در حال حاضر در کوچه‌های اطراف چهارراه کالج متری ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان است، اما قیمت ملک‌های کلنگی بر خیابان انقلاب از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود که آن هم به موقعیت آن بستگی دارد. البته این مشاور املاک به رویداد۲۴ می‌گوید با توجه به اینکه از زیر ملک مورد تحقیق مترو رد شده و امکان گودبرداری زیاد در آن وجود ندارد، قیمت آن کمتر می‌شود. صاحب بنگاه کالج می‌گوید: اکنون که قیمت‌ها رشد کرده به این رقم رسیده است، اما قبل از عید ملک بر خیابان اصلی خیابان انقلاب هر متر حدود ۱۲ میلیون تومان بود. البته قیمت سال‌های گذشته به مراتب کمتر بود. این در حالی بوده که کارشناس معرفی شده، در سال ۹۴ آن را ۴۰۰ میلیارد ریال قیمت‌گذاری کرده است.

نقش صیدی مدیر عامل بانک صادرات و مقدسی عضو هئیت مدیره بانک صادرات در قرارداد میلیاردی 

این قرارداد در حالی در سال ۹۴ منعقد شده است که آن زمان حجت الله صیدی مدیرعامل کنونی بانک صادرات مدیرعامل هلدینگ خوارزمی بوده است و پرویز مقدسی هم زمان مدیرعامل شرکت توسعه فناوری خوارزمی و ریاست هیات مدیره بیمه سرمد را برعهده داشته است.

در این قرارداد در اقدامی عجیب پرویز مقدسی به عنوان فروشنده اولیه ملک به عنوان داور مرضی الطرفین انتخاب شده است و این در حالی است که وی همزمان رئیس هیات مدیره شرکت خریدار یعنی بیمه سرمد نیز بوده است.

اما پس از گذشت چندین سال از این قرارداد و در سایه غفلت دستگاهای نظارتی هنوز مشخص نیست علت اصلی پرداخت همه مبلغ قرارداد به شرکت پیمانکار بدون اخذ تضمین و همچنین دلیل دریافت این ملک چه بوده و نقش حجت الله صیدی مدیرعامل وقت شرکت سرمایه گذاری خوارزمی و مدیرعامل فعلی بانک صادرات و پرویز مقدسی رئیس هیات مدیره بیمه سرمد و رئیس هیات مدیره بانک صادرات در انعقاد این قرارداد چیست؟

در گزارش بعدی رویداد۲۴ به ابهامات دیگری در خصوص این قرارداد و اینکه اسناد ملک چگونه توسط شرکت پیمانکار از زیرمجموعه بانک صادرات گرفته شده، خواهد پرداخت.

نقش صیدی و مقدسی مدیرعامل  و عضو هئیت مدیره بانک صادرات در قرارداد مبهم شرکت خوارزمی چیست؟/ جزئیات کارشناسی پرابهام ملک چندصد میلیاردی بیمه سرمد +اسناد

منبع: رویداد24
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گشتاسب میرزایی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
0
اگر به پرونده این جرثومه فساد به صورت واقعی رسیدگی شود، تنها رای صادره به دلیل، تحصیل مال نامشروع، بریدن نان انسانهای زحمتکش، اختلاس، ایجاد زمینه رانت و فساد و.... اعدام است و بس... انشالله روزی شاهد اهتزاز جسد نامیمون این افراد ریاکار بر جوبه های دار عدالث باشیم و ماترک آنها را بین فقرا تقسیم کنیم تا حلال شود
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: