کد خبر: ۷۳۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۵۲۹
کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQA در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های جذاب این کراس اوور کوپه کامپکت زیبا آشنا می‌شویم.
به گزارش خبرداغ به نقل از گجت نیوز ، کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQA در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های جذاب این کراس اوور کوپه کامپکت زیبا آشنا می‌شویم.
 
 کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQA در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد

مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 از یک مدل مفهومی جدید رونمایی کرد. این کراس اوور کوپه کامپکت دارای دو موتور الکتریکی،‌ سیستم رانندگی متغیر و طراحی مبتنی بر فلسفه Sensual Purity است. طبق این فلسفه، تناسب طراحی و تجمل‌گرایی اهمیت زیادی دارد و از خطوط و لبه‌های تیز مانند خودروهای اسپورت خبری نیست. همچنین این خودروی تمام الکتریکی با هر بار شارژ می‌تواند مسافت 400 کیلومتری را طی کند.

 کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQA در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد

اگرچه کانسپت مرسدس بنز EQA از یک قوای محرکه الکتریکی خلاقانه و همچنین برخی کنترل‌های AWD برای وضعیت‌های رانندگی متنوع برخوردار باشد اما این چراغ‌های آن هستند که بیشتر از همه جلب توجه می‌کنند. این چراغ‌های LED بر اساس شرایط رانندگی تغییر حالت و تغییر رنگ می‌دهند.
 
در جلوی خودرو به جای جلوپنجره مشبک، یک پنل بزرگ نصب شده که در هنگام رانندگی در شرایط مختلف، اشکال گوناگونی بر روی آن به نمایش گذاشته می‌شود. به عنوان مثال در حالت اسپورت، یک باله آتشین و در حالت اسپورت پلاس، پره‌های عمودی بر روی این پنل به نمایش درمی‌آید.

در نمای جانبی و پشت کانسپت مرسدس بنز EQA نیز این چراغ‌های LED دیده می‌شوند که نقش‌هایی مانند خوش‌آمدگویی را ایفا می‌کنند. کمپانی مرسدس بنز برای تامین نور این پنل‌های مجهز به چراغ‌های LED از فناوری فیبر لیزر نیز استفاده کرده‌اند. با استفاده از این فناوری، نور چراغ‌ها همگن‌تر شده و حتی امکان بهره بردن از طرح‌های سه بعدی در آن‌ها فراهم می‌شود.

 کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQA در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد

در اطراف چراغ‌های LED جلو، عناصر طراحی مدرن مرسدس بنز مانند لبه‌های مشبک الماسی شکل و نشان بزرگ مرسدس بنز دیده می‌شوند. در مجموع،‌ این کانسپت تمام الکتریکی، فوق‌العاده زیبا و جذاب بوده و مانند یک موجود هوشمند آینده‌نگرانه طراحی شده است.

وظیفه به حرکت در آوردن مرسدس بنز EQA و تامین همه این نورها بر عهده یک سیستم برق نوآورانه است. این پلتفرم بر اساس پلتفرم جدید EQ طراحی شده که سال گذشته در نمایشگاه خودرو پاریس در مدل شاسی بلند Generation EQ دیده شده بود. این مدل مفهومی دارای دو موتور الکتریکی، یکی بر روی محور جلو و یکی هم در محور عقب است که قدرتی معادل 200 کیلووات یا 268 اسب بخار و گشتاور 499 نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهند. EQA با این میزان نیرو قادر است در مدت 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. تاکنون چیزی در مورد حداکثر سرعت خودرو اعلام نشده است.

 کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQA در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد

نیروی برق مورد نیاز موتورهای الکتریکی توسط باتری لیتیوم یونی 60 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که توسط شرکت Deutsche Accumotive، یکی از زیرمجموعه‌های برند دایملر تولید شده است. این کانسپت الکتریکی توانایی پیمودن مسافت 400 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل دارد و همچنین از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. بر اساس اعلام مرسدس بنز، خودروی الکتریکی EQA با 10 دقیقه شارژ شدن می‌تواند 100 کیلومتر را طی کند.
 
 کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQA در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد

کانسپت مرسدس بنز EQA برای عملکرد اسپورت طراحی شده و دو نوع حالت رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس برای آن ارائه شده است. معرفی این خودروی الکتریکی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 نشان می‌دهد که کمپانی مرسدس بنز در حوزه تولید خودروهای تمام الکتریکی، جدی است و احتمالا در سال‌های آینده شاهد رقابت سختی میان این غول آلمانی با تسلا خواهیم بود. بر اساس شایعات، تولید مرسدس بنز EQA و همچنین مدل شاسی بلند Generation EQ که در سال گذشته معرفی شد، از سال 2019 میلادی آغاز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: