کد خبر: ۷۱۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
تعداد بازدید: ۴۴۲
بهمن خدادادیان با بیان اینکه مهم ترین مسئله در سفر داشتن تغذیه سالم و استفاده از آب سالم است، گفت: افراد باید در سفر دقت داشته باشند که حتما از آب لوله کشی و یا آب معدنی استفاده کنند.
در سفر مراقب تغذیه و آب سالم باشیدبهمن خدادادیان با بیان اینکه مهم ترین مسئله در سفر داشتن تغذیه سالم و استفاده از آب سالم است، گفت: افراد باید در سفر دقت داشته باشند که حتما از آب لوله کشی و یا آب معدنی استفاده کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، وی افزود: شاید در نگاه اول آب رودخانه ها و چشمه ها شفاف و تمیز به نظر برسد اما سلامت اینگونه آب ها هرگز تایید نمی شود زیرا این احتمال وجود دارد که در بالادست رودخانه و چشمه منبع آلودگی وجود داشته باشد.

این کارشناس بهداشت توصیه کرد: افراد از ابتدای سفر آب همراه خود داشته باشند که مجبور به استفاده از آب های آزاد در طبیعت نشوند.

وی در خصوص مصرف میوه و سبزیجات خام در سفر توصیه کرد: افراد حتما این مواد را با آب سالم شسته و  ضدعفونی کرده و سپس مصرف کنند.

خدادادیان در خصوص استفاده از غذای رستورانهای بین راهی هشدار داد و افزود: افراد باید از اماکن معتبر اقدام به تهیه غذا کنند و حتما پیش از سرو غذا از روی مشخصات ظاهری مانند رنگ و بو و سپس طعم غذا تا حدی از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرده و ترجیحا غذای گرم مصرف کنند.

این کارشناس بهداشت خاطرنشان کرد: افراد در صورت استفاده از غذاهای کنسروی باید آنها را به مدت 15 دقیقه در آب جوش بجوشانند.

خدادادیان تاکید کرد: افراد در طول مسیر باید از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند .

وی با اشاره به وجود برخی بیماری های مشترک میان انسان و دام، تاکید کرد: افراد با رفتن به دل طبیعت باید از دست زدن به حیوانات به ویژه پرندگان اجتناب کنند و در این زمینه مراقب کودکان باشند.

این کارشناس بهداشت همچنین توصیه کرد: افراد پیش از سفر جعبه کمک های اولیه شامل باند پانسمان، بتادین، تتراسایکلین و برخی آنتی بیوتیک ها را همراه داشته تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

خدادادیان در پایان بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نیز تاکید و از رانندگان خواست تا به هیچ عنوان در حالت خواب آلودگی رانندگی نکنند و بعد از هر 1.5  ساعت رانندگی حتما 10 دقیقه توقف کرده و استراحت داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: