کد خبر: ۷۰۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
تعداد بازدید: ۹۹۸
پیاز خاصیت ضدعفونی کننده دارد به همین دلیل مصرف آن باعث کاهش عوارضی همچون آسم، پوسیدگی دندان، التهابات لثه و سرماخوردگی می‌شود.
این 10 خوراکی عمر شما را افزایش می‌دهندیک متخصص تغذیه گفت: با مصرف این 10 ماده غذایی بیماری‌های خطرناک خود را کنترل کرده و عمر طولانی داشته باشید.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین،رضا خسروی متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف بعضی مواد عذایی در افزایش طول عمر تاثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: پیاز خاصیت ضدعفونی کننده دارد به همین دلیل مصرف آن باعث کاهش عوارضی همچون آسم، پوسیدگی دندان، التهابات لثه و سرماخوردگی می‌شود.

خسروی با تاکید بر اینکه فیبر موجود در لوبیا قرمز باعث درمان بعضی بیماری‌ها می‌شود، تصریح کرد: استفاده از فیبر موجود در لوبیا قرمز در بهبود عوارضی همچون دستگاه گوارشی، فشار خون، سرطان روده، قند خون و تنفس تاثیر بسزایی دارد.

 این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه سیر حاوی آنتی اکسیدان است، گفت: استفاده از سیر باعث کاهش سکته قلبی و مغزی، بعضی از سرطان‌ها و از بروز لختگی خون و خون مردگی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سویا حاوی موادی مانند اسید فیتیک، ایزوفلاون و آلفا لینولیک اسید است، تاکید کرد: سویا جزو حبوباتی است که مصرف آن باعث تسکین و بهبود عوارضی همچون چربی خون، خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات، کلیوی، قلبی، سندرم متابولیک و چاقی می شود.  
 
به گفته این متخصص تغذیه، امگا 3 موجود در ماهی در زمان مصرف یاعث بهبود عملکرد سلول های خون رسان، رشد جنین، افزایش حافظه، جلوگیری از تجمع پلاکت های خونی و بروز سرطان ریه در افراد می شود.
 
خسروی با بیان اینکه مصرف 3 عدد ماهی در هفته مورد نیاز بدن است، تصریح کرد: مصرف زیاد این ماده غذایی باعث بروز عوارضی همچون سکته قلبی و مغزی و تنگی نفس می شود.
 
وی با تاکید براینکه مصرف گردو باعث تسکین دردهای مانند قفسه سینه، مفاصل، سردرد و همگنین از بروز لک های پوستی جلوگیری می کند.
 
این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف میوه هایی مانند پرتقال، خرما، موز، آوکادو و سیب نیز باعث افزایش عمر می شود، عنوان کرد: در زمان استفاده از پرتقال کلسیم موجود در این میوه باعث سوخت و ساز سلول های بدن، تقویت اعصاب و روان و آرام بخش و کاهش بیماری معده، کلیوی و ضد استفراغ می شود.  
 
خسروی بیان کرد: مصرف خرما به دلیل وجود ماده فسفر و کلسیم بر سیستم عصبی و مغزی انسان بسیار موثر است.
 
وی با بیان اینکه تمامی سیب‌ها مانند هم نیستند، تاکید کرد: موادت مغزی موجود در سیب به رنگ، بو و اندازه سیب میزان مواد مغزی را مشخص می کند.
 
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه این میوه سرشار از کورستین است، تصریح کرد: مصرف سیب باعث کاهش بیماری‌های همچون سرطان خون و میگرن می‌شود.
 
خسروی با بیان اینکه آوکادو سرشار از ویتامین، لوتئین، فسفر، پتاسیم و چربی غیر اشباع است، عنوان کرد: استفاده از پوست این میوه باعث شادابی و روشنی رنگ پوست و مصرف آوکادو در بهبود بیماری‌هایی مانند سرطان روده، تنفسی، سرماخوردگی و حالت تهوع تاثیر بسزایی دارد.
 
این متخصص تغذیه یاد آور شد: بیماران در زمان استفاده هر یک از مواد غذایی و میوه‌ها حتما با پزشک خود مشورت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: