کد خبر: ۶۹۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۷۱
مهاجرانی؛
سرمربی اسبق تیم‌ملی گفت: «تنها تیمی که می‌تواند عنوان قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد، تراکتورسازی است. من واقعا از تماشای بازی‌های این دو تیم لذت می‌برم.»
به گزارش خبرداغ،به گواه آمار بهترین عملکرد در ١٠ بازی اول مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در اختیار یک مربی ایرانی است؛ حشمت مهاجرانی.

 

هر بار که یک تیم ایرانی به دوبی می‌رود، مهاجرانی بلافاصله در تمرینات این تیم حاضر می‌شود و خوش‌آمد می‌گوید، او این‌بار هم در تمرینات پرسپولیس حاضر شد و با برانکو ایوانکوویچ و محمود خوردبین به مرور خاطرات پرداخت. وی معتقد است پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی است.

 

در آستانه دیدار ایران و سوریه مهاجرانی صحبت هایی کرده که در ادامه می‌خوانید:

 

* حضورتان در تمرین پرسپولیس دلیل خاصی داشت؟

- هر تیم فوتبالی که به امارات می‌آید از جوانان و نوجوانان، من به رسم همیشگی به استقبال آنها می‌روم، برانکو و خوردبین هم از دوستان ما هستند، به رسم ادب با آنها احوالپرسی کردم و آمدم.

 

* استقبال هواداران از حضور پرسپولیس در دوبی چطور بوده؟

- هنوز استقبال زیادی از این تیم نشده چون خیلی‌ها نمی‌دانستند که پرسپولیس به دوبی آمده ولی باشگاه ایرانیان بهترین امکانات را برای آنها مهیا کرده و سعی می‌کند همه چیز را برای موفقیت تیم‌های ایرانی فراهم کند.

 

* بازی‌های این تیم را در لیگ دنبال می‌کنید؟

- قطعا دنبال می‌کنم، پرسپولیس خیلی متحول شده و فوتبال خوبی را بازی می‌کند که در سالیان گذشته کمتر چنین فوتبالی را دیده‌ایم، آنها وزن حرکتی خوب و سرعت بالایی دارند. به نظرم پرسپولیس یکی از تیم‌های خوب لیگ ایران است. برانکو تغییرات خوب و اساسی در این تیم داده و کار تیمی آنها در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این تیم واقعا خوب بازی می‌کند.

 

* ١٠ هفته از لیگ‌برتر گذشته، کدام تیم را بهتر از بقیه دیدید؟

- به نظرم پرسپولیس و تراکتورسازی جزو بهترین تیم‌های ایران هستند، قطعا پرسپولیس شانس اول قهرمانی است و تنها تیمی که می‌تواند عنوان قهرمانی را از آنها بگیرد، تراکتورسازی است. هر چند که فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است ولی به طور کلی در لیگ فعلی و با توجه به کیفیت تیم‌ها، پرسپولیس به راحتی می‌تواند قهرمان شود. درباره تراکتورسازی هم این را بگویم که این تیم با وجود امیر (قلعه‌نویی) و آجورلو نتایج خیلی خوبی گرفته و تیم قدرتمندی را راهی مسابقات کرده است. من واقعا از تماشای بازی‌های این دو تیم لذت می‌برم.

 

* تیم‌ملی هم باید در برابر سوریه قرار بگیرد، به نظرتان می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم؟

- دو سه تیم در غرب آسیا از نظر فیزیک بدنی شباهت زیادی به ایران دارند که سوریه یکی از آن‌هاست، سوریه و عراق همیشه برای ما مشکل‌ساز بودند ولی سوریه با وجود این‌که از نظر تدارکاتی به اندازه ما اردو برگزار نکرده با این حال تیم خوب و گردن‌کلفتی است. من فکر می‌کنم آنها حریف ساده‌ای برای ایران نیستند، ضمن این‌که ما بیرانوند را هم نداریم. جای خالی آزمون و حاج‌صفی را می‌توانیم پر کنیم ولی به نظرم غیبت گلر اصلی ما یک مقدار نگران‌کننده است. امیدوارم سایر گلرها بتوانند جای خالی او را پر کنند. بیرانوند نقطه اتکای خوبی برای تیم بود ولی امیدوارم سایر گلرها هم بتوانند جایگزین خوبی برای او باشند.

 

* اخباری، مظاهری و مکانی به‌عنوان دروازه‌بان به تیم‌ملی دعوت شده‌اند، فکر می‌کنید چه کسی در برابر سوریه، گلر فیکس ایران باشد؟

- این نقطه نظر مربی است و من دوست ندارم در آن دخالت کنم. این موضوع بستگی به نظر کارلوس کی‌روش دارد، او باید بگوید که چه گلری را در بازی‌های لیگ بهتر از سایرین دیده است، ضمن این‌که تیم‌ملی مربی دروازه‌بانان هم دارد که وظیفه بررسی عملکرد گلرها را در لیگ‌های داخلی و خارجی به عهده دارد، ما باید اجازه بدهیم کی‌روش با مشورت دستیارانش ترکیب تیم را مشخص کند و با فضاسازی و فشار رسانه‌ای تمرکز را از او نگیریم.

 

* پیش‌بینی‌تان از نتیجه بازی چیست؟

- نتیجه که غیرقابل پیش‌بینی است ولی به نظرم ٣ امتیاز را می‌گیریم.

 

* بازگشت سوشا مکانی به تیم‌ملی حسابی خبرساز شده است، فکر می‌کنید کی‌روش به او فرصت دوباره‌ای داده تا خودش را نشان بدهد یا عملکردش در لیگ یک نروژ باعث شده که به تیم‌ملی دعوت شود؟

- خیلی از بازیکنان در بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی بازی کردند و کنار گذاشته شدند، این موضوع به آنالیز مربی از هر بازی بستگی دارد. در بازی با ازبکستان کاپیتان تیم شجاعی و قوچان‌نژاد نیستند ولی در مقابل سوریه یک تعداد بازیکن دیگر دعوت می‌شوند. فکر می‌کنم تنها کسی که می‌تواند در این زمینه نظر درست و صحیحی بدهد، شخص کی‌روش است، او این نقش را به خوبی بلد است و به خوبی آنالیزها را انجام می‌دهد. در بازی‌های گذشته هم دیده‌ایم که هرکسی را خط زده یا به تیم اضافه کرده کاملا درست و اخلاقی بوده است.

 

* کی‌روش اغلب دوست دارد لژیونرها را به تیم‌ملی دعوت کند و به همین دلیل هم بسیاری از بازیکنان ترجیح می‌دهند به خارج از کشور بروند، برخی معتقدند حضور علی کریمی و سوشا مکانی هم در راستای همین موضوع بوده.

- کارلوس کی‌روش یا هر مربی دیگری دوست دارد بهترین‌ها را انتخاب کند، حالا اگر دو بازیکن که یکی لژیونر است و یکی در فوتبال ایران بازی می‌کند، کاملا از نظر فنی و اخلاقی مساوی باشند، ترجیح می‌دهد بازیکن خارجی را بیاورد چون تجربه بازیکن داخلی، مربوط به لیگ خودمان است ولی لژیونرها تجربه بین المللی دارند. به همین دلیل بازیکنانی که در لیگ اروپا با تیم‌های مختلف دنیا بازی می‌کنند تجربه بیشتری دارند و می‌توانند در زمان‌های حساس به ما کمک کنند.

 

* درگیری سرمربی تیم‌ملی با برخی از مقامات فدراسیون باعث به حاشیه رفتن تیم نمی‌شود؟

- اجازه بدهید من وارد مسائل داخلی فوتبال نشوم، این مسائل مربوط به کی‌روش و همکارانش است. قبلا نه ولی الان اعتقاد دارم که بهترین‌ها برای تیم‌ملی انتخاب شده‌اند و هدف ما صعود به جام‌جهانی است، من فکر می‌کنم این بار و برای اولین بار در تاریخ، ما بتوانیم در دوره پیاپی به جام‌جهانی صعود کنیم.

 

* ظاهرا حسابی مطمئن هستید که تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود می‌کند.

- همه چیز مثبت است و من نقطه ضعف و اتفاق منفی در تیم‌ملی ندیدم، هرچند که در بازی با قطر عکس‌العمل نکونام جالب نبود ولی این مسائل تجربیات کادرفنی ما را بیشتر می‌کند و مطمئن باشید این عکس‌العمل‌ها تکرار نخواهد شد.

شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: