کد خبر: ۶۸۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
تعداد بازدید: ۶۰۲
معاون وزیر مسکن گفت: درشش ماهه ابتدایی سال شاهد رشد ۱۲ درصدی حجم معاملات و افزایش ۸ درصدی قیمت بودیم که مجموع این دوعامل به معنای رونق بازار مسکن و با نگاهی بدبینانه، دوره پیش رونق است.
رونق بازار مسکن نزدیک استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری مهر: معاون وزیر مسکن گفت: درشش ماهه ابتدایی سال شاهد رشد ۱۲ درصدی حجم معاملات و افزایش ۸ درصدی قیمت بودیم که مجموع این دوعامل به معنای رونق بازار مسکن و با نگاهی بدبینانه، دوره پیش رونق است.

حامد مظاهریان افزود: درصورتی که بخش مسکن با شرایط کنونی (افزایش حجم معاملات وقیمت) حرکت کند و شاهد تحول خاصی در صحنه سیاسی و اقتصادی نباشیم، دوره رونق به زودی آغاز می شود.

وی ادامه داد: براساس آمار منتشر شده، میزان درآمد خانوار طی ماه های گذشته افزایش یافته این درحالی است که قیمت واقعی مسکن ثابت مانده است و همین موضوع به بهبود شرایط بازار مسکن کمک می کند.  

مظاهریان در حاشیه شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: درسال ۹۵، همپای رشد اقتصادی در کشور شاهد بهبود و رونق بخش مسکن بودیم ضمن اینکه افزایش قیمت مسکن هماهنگ با نرخ تورم حرکت کرده است.

وی اظهارکرد: پیش بینی می شود که درشش ماهه دوم سال شرایط کنونی بازار مسکن ادامه یابد زیرا افزایش قیمت و بهبود حجم معاملات پیام درستی را به سازندگان و خریداران مسکن ارسال کرده است.

توجه به بافت های میانی دغدغه وزارت راه و شهرسازی

معاون مسکن وساختمان وزیر راه و شهرسازی به اهمیت نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد وگفت: یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی، توجه به بافت های میانی است، این بافت ها پتانسیل خوبی برای ساخت و ساز دارند زیرا دارای زیرساخت و روبناهای لازم هستند.

مظاهریان ادامه داد: دولت با بهره گیری از ابزارمالی، نرخ تسهیلات برای خرید دراین بافت ها را نسبت به سایر مناطق ۱.۵ درصد کاهش داد و پیش بینی می شود که درآینده توجه اصلی به نوسازی بافت های فرسوده خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
تا قیمت مسکن که در دولت قبل نا مردانه سه برابر شده و ملت را به عزا نشانده در میدان عمل و نه شعار حد اقل چهل در صد کاهش نیابد غیر ممکن است رونق به بازار برگردد و کاهش سود بانکی و افزایش وامخرید هم محال است مشکل را حل کند راه و تنها راه کاهش قیمت هاست چون مردم نه پول دارند و نه اعتقادی به این قیمت ها دارند والسلام و شد تمام
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: