کد خبر: ۶۷۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
تعداد بازدید: ۴۲۱
سند ملی تغذیه در ایران فقط یک کاغذ است
عضو گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سند ملی غذا در ایران صرفاً یک کاغذ است و ضمانت اجرایی ندارد برای همین به کندی در راستای آن حرکت می‌کنیم.
به گزارش خبرداغ به نقل از جام جم،ابوالقاسم جزایری در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی تغذیه افزود: سند ملی تغذیه با همکاری چند سازمان به صورت جامع تهیه شده و موضوعاتی همچون نیروی انسانی، ایمنی غذا، پیشگیری از تغذیه ناسالم در آن مورد توجه است.

وی گفت: اجرای این سند درحال حاضر ادامه دارد ولی با این وجود مشکلاتی بر سر راه است که باید مد نظر قرار دهیم.

جزایری افزود: 40 تا 50 درصد مردم ایران دچار چاقی و اضافه وزن هستند این در حالی است که امنیت غذایی در 7 استان‌ کشور وجود ندارد و طبق تعریف، امنیت غذایی شامل دسترسی به غذای سالم و جامع است.

وی گفت: چاقی یک بیماری و عامل ابتلا به دیابت، فشار و قند خون و ... به شمار می‌رود بنابراین پیشگیری از این مسئله از طریق توجه به موضوع تغذیه حائز اهمیت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: