کد خبر: ۶۷۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
تعداد بازدید: ۴۰۷
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دستورالعمل دولت برای ساماندهی نحوه اجرای کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: ناجا نمی‌تواند عملکرد مناسبی در حوزه فرهنگی داشته باشد و نباید در این حوزه دخالت کند.دخالت نهادهای غیرفرهنگی در برگزاری کنسرت‌ها مشکل‌آفرین است.
ناجا حق‌دخالت در امورفرهنگی ندارد/دخالت نهادها در وظایف یکدیگر باعث مشکل می‌شودنجفقلی حبیبی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی تکالیف همه نهادها از طریق قانون اساسی و سایر قوانین مشخص شده است و نهادها براساس این اختیارات قانونی عمل می‌کنند اظهار کرد: این نکته را باید در نظر گرفت که دخالت نهادها در وظایف یکدیگر موجب ایجاد مشکل در اداره کشور می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حبیبی در ادامه افزود: قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی امور فرهنگی دانسته و سایر نهادهای فرهنگی مثل سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط با وزارت ارشاد هستند. نیروی انتظامی نیز براساس قانون وظیفه تامین امنیت را برعهده داشته و به عنوان ضابط وزارت کشور یا قوه قضاییه عمل می‌کند و حق سیاستگزاری در امور فرهنگی را ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: مسایل فرهنگی ظرافت‌های خاص خود را دارد و به دلیل متفاوت بودن جنس حوزه فرهنگی و  انتظامی، ناجا که وظیفه تامین امنیت را دارد نمی‌تواند عملکرد مناسبی در حوزه فرهنگی داشته باشد و ورود ناجا به این حوزه به صلاح حوزه فرهنگ و حتی به صلاح خود نیروی انتظامی هم نیست. دخالت نهادهای غیرفرهنگی در برگزاری کنسرت‌ها مشکل‌آفرین است.

حبیبی تصریح کرد: اگر ما در برگزاری مراسم‌های فرهنگی کمبود قانون داریم باید این کمبودها را رفع کنیم که البته من معتقدم در این زمینه کاستی وجود ندارد و باید قانون موجود اجرا شود.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به تلاش دولت برای تحقق مطالبه مردم و حل مشکل برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله کنسرت‌های موسیقی خاطرنشان کرد: مردم حق دارند از دولت مطالبه داشته باشند و وظیفه دولت هم این است که از همه اختیارات خود برای تحقق این خواسته‌ها استفاده کند.

وی در پایان گفت: امیدورام همه نهادهایی که در حوزه فرهنگی احساس مسئولبت می‌کنند با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند تا این مشکل حل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: