کد خبر: ۶۶۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
تعداد بازدید: ۱۰۲۷۵
تیونر نام و آشنای جی پاور اقدام به تیونینگ نسل دوم بی‌ام‌و X5 M کرده و توان این شاسی‌بلند را به ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۹۸۰ نیوتون‌متر رسانده است.
zoomit.ir - حسین ریاحی: تیونر نام و آشنای جی پاور اقدام به تیونینگ نسل دوم بی‌ام‌و X5 M کرده و توان این شاسی‌بلند را به ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۹۸۰ نیوتون‌متر رسانده است. 

با بی‌ ام‌ و X5 M تیونینگ جی پاور آشنا شوید

بی‌ام‌و X5 M نسل دوم یکی از برجسته ترین شاسی‌بلند‌های موجود در بازار است که در کنار زیبایی قابلیت حرکتی و عملکرد بالایی را نیز ارائه می‌دهد. این خودرو نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی مجهز به دو توربوشارژر تامین می‌کند که توانایی تولید قدت و گشتاور به ترتیب ۵۷۵ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر را دارد. با این میزان از توان، رقبای X5 M در وضعیت دشواری قرار دارند. اما در صورتی که بخواهید قدرت این خودرو را حتی بیش از این نیز افزایش دهید، راه‌حل چیست؟ اولین کار، یافتن شرکتی است که بتواند برای این کار به شما کمک کند.

می‌توانید به شرکت تیونینگ جی پاور مراجعه کنید که در آن‌جا متخصصین این شرکت به ارتقا و شخصی‌سازی مدل‌های M بی‌ام‌و مشغول هستند. آن‌ها در حقیقت از پتانسیل مخفی خودروها برای تقویت استفاده می‌کنند. جی پاور برای بی‌ام‌و X5 M دقیقا همان چیزی را دارد که بسیاری به دنبال آن هستند؛ یک ارتقای سه مرحله‌ای برای بهبود عملکرد خودرو.

مرحله اول

با بی‌ ام‌ و X5 M تیونینگ جی پاور آشنا شوید

این مرحله قدرت خودرو را تا ۶۵۰ اسب بخار و تنها با استفاده از تغییرات نرم افزاری افزایش می‌دهد که می تواند از طریق برنامه‌های Bi-Tronik 5V1 و Bi-Tronik 5 V2 انجام شود. در نتیجه‌ی این تغییرات دستگاه دینامومتر افزایش قدرتی به میزان ۷۵ اسب بخار و افزایش گشتاوری به میزان ۱۰ نیوتون‌متر را نشان می‌دهد که معادل ۶۵۰ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتون متر خواهد بود.

مرحله دوم

با بی‌ ام‌ و X5 M تیونینگ جی پاور آشنا شوید

در این مرحله با استفاده از منیفولد اگزوز بهینه‌سازی شده از جنس فولاد ضد زنگ و یک نرم افزار قدرت خودرو به ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۰۵ نیوتن‌متر می رسد.

مرحله سوم

با بی‌ ام‌ و X5 M تیونینگ جی پاور آشنا شوید

در این مرحله قدرت خودرو نسبت به مدل استاندارد به میزان ۱۷۵ واحد افزایش را نشان می دهد که سبب شده قدرت نهایی خودرو به ۷۵۰ اسب بخار برسد. گشتاور تولیدی نیز به ۹۸۰ نیوتون متر رسیده و در دور موتور ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود. در این مرحله بهینه سازی‌هایی روی توربوشارژرها انجام گرفته و از توربین و کمپرسور بزرگ‌تر استفاده شده است. این توربین و کمپرسور در یک هوزینگ جدید که از لحاظ جریان هوا بهینه‌سازی‌هایی در آن انجام شده قرار دارند. در کنار این توربوشارژرها از یک سیستم اگزوز با لوله‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ و تیتانیوم استفاده شده است که در انتها به دو عدد منبع صداگیر و چهار عدد خروجی که هریک دارای ۱۰۰ میلی‌متر قطر هستند منتهی می‌شود. ضمنا این سیستم اگزوز صدایی بسیار گیرا و قدرتمند را نیز تولید می‌کند.

در نتیجه‌ی این تغییرات زمان طی مسافت ۴۰۰ متر برای این خودرو به ۱۱.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

در انتها، جی پاور به جز بهینه سازی در بخش قدرت و پیشرانه اقدام به استفاده از کمک فنرهای جدید و رینگ‌های ۲۳ اینچی فورجکاری شده‌ی  هاریکن RR کرده است. این یکی از ساده ترین راه‌ها برای هرچه خاص تر و قدرتمندتر شدن بی‌ام‌و X5 M است.

با بی‌ ام‌ و X5 M تیونینگ جی پاور آشنا شوید

با بی‌ ام‌ و X5 M تیونینگ جی پاور آشنا شوید

با بی‌ ام‌ و X5 M تیونینگ جی پاور آشنا شوید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: