کد خبر: ۶۶۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
تعداد بازدید: ۶۶۶

پدال نوشت: به تازگی لیستی از 100 برند با ارزش جهان در سال 2016 منتشر شده است.

این مطالعه توسط مرکز تحقیقات بازار Millward Brown و با بررسی ارزش کمپانی‌های سرتاسر دنیا انجام شده و امسال، گوگل با ارزش 229 میلیارد دلار در صدر قرار گرفته است. اپل نیز خیلی از گوگل عقب نبوده و با ارزش برند 228.4 میلیارد دلاری در تعقیب گوگل است. مایکروسافت نیز با ارزش 121.8 میلیارد دلار در رده‌ی سوم قرار دارد. این رده‌بندی ثابت می‌کند که گوگل و اپل به‌طور چشمگیری بالاتر از رقبا بوده و رقابتی تنگاتنگ دارند.

2016-brands-top
اما خودروسازان امسال چه کرده‌اند؟ اینجا 10 خودروساز برتر از نظر ارزش برند را از نظر می‌گذرانیم.

  1. تسلا

بررسی ضریب آئرودینامیکی تسلا مدل اس
شاید بزرگ‌ترین سورپرایز حضور تسلا در این لیست است چرا که سال قبل تسلا اصلاً در این لیست قرار نداشت. اگرچه که این خودروساز آمریکایی در لیست 100 تایی برندهای با ارزش جهان قرار ندارد اما ارزش برند آن معادل 4.4 میلیارد دلار است که به این کمپانی کمک می‌کند تا رده‌ی دهم را از دستان لکسوس برباید.

  1. پورشه

2017 Porsche 911 Turbo Cabriolet
همانند تسلا، پورشه نیز در لیست 100 تایی ها قرار ندارد و سال قبل نیز در لیست 10 برند خودرویی با ارزش قرار نداشت؛ اما هم‌اکنون این خودروساز با ارزش برند 4.4 میلیارد دلاری در رده‌ی نهم قرا گرفته و یکی از موفق‌ترین سال‌های تاریخ خود را سپری می‌کند.

  1. لندروور

land-rover range-rover sport 2014
لندروور ارزش برندی برابر با 4.7 میلیارد دلار دارد و همانند دو کمپانی قبلی در لیست 100 برند با ارزش دنیا قرار ندارد و در مقایسه با سال قبل 5 رتبه سقوط را نشان می‌دهد.

  1. آئودی

2013-audi-rs5-badges-and-grille-photo-479308-s-1280x782
آئودی نیز نسبت به سال قبل 6 رتبه تنزل داشته و در رتبه‌ای که می‌بینید قرا گرفته است. متأسفانه این کمپانی خوش‌نام با ارزش 9.5 میلیارد دلاری در لیست 100 برند با ارزش قرار ندارد.

  1. نیسان

2014-nissan-rogue-sl-awd-grille-and-badge
نیسان اولین خودروسازی است که در لیست 100 برند با ارزش دنیا به چشم می خورد و با ارزش 11.5 میلیارد دلاری در رتبه‌ی 92 قرار دارد. ارزش برند این خودروساز ژاپنی نسبت به سال گذشته 1 درصد افزایش داشته است.

  1. فورد

ford-explorer-badge
فورد نسبت به سال گذشته صعودی 5 رتبه‌ای در لیست 100 برند با ارزش جهان داشته و با رتبه‌ی 75 به کار خود در سال 2016 پایان داده است. ارزش برند این کمپانی 13 میلیارد دلار است که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

  1. هوندا

2017-Honda-Ridgeline-front-badge
اگر هوندا مراقب نبود، شاید فورد در لیست جای این خودروساز را می‌گرفت. هوندا در مجموع رتبه‌ی 74 را از آنِ خود کرده و ارزش برند 13.2 میلیارد دلاری دارد اما نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش را در ارزش برند نشان می‌دهد. هرچند که در لیست کلی 4 رتبه صعود را داشته است.

  1. مرسدس بنز

mercedes_benz_w124_badge
ارزش برند این کمپانی با سابقه 22.7 میلیارد دلار است و بنز با 4 رتبه صعود در جایگاه 39 با ارزش‌ترین برندها قرار گرفته است. ارزش برند این خودروساز نسبت به 2015 با 4 درصد افزایش مواجه بوده است.

  1. ب‌ام‌و

2015-bmw-x6-m50d-euro-spec-grille-and-badge
این خودروساز آلمانی قوی‌ترین عملکرد را در بین کمپانی‌های هم‌وطن داشته و با جایگاه 33 به کار خود پایان داده است. ارزش برند ب‌ام‌و نسبت به سال پیش 2 درصد افزایش یافته و به 26.8 میلیارد دلار رسیده است. این خودروساز در این لیست نسبت یک رتبه صعود را داشته است.

  1. تویوتا

toyota-badge
تویوتا در 11 سال گذشته، 9 بار در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. امسال، ارزش برند این خودروساز ژاپنی به 29.5 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال 2015 رشدی 2 درصدی را نشان می‌دهد. تویوتا همچنین در لیست کلی صعودی 2 پله‌ای داشته است.

top 10 most valuable car brands
منبع: autoguide

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: