کد خبر: ۶۶۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید: ۳۴۷
کارشناس مسایل حقوقی آرمان علوی در پاسخ به شبهات بسیار درباره حقوق های چند صد میلیونی برخی مدیران آن را خارج از عرف خواند.

اعدادی که در حال حاضر از حقوق برخی مدیران می‌شنویم، از 10برابر و 20برابر و 30برابر هم نسبت به کارمندان جزء فراتر رفته است. در این شرایط این سوال مطرح است که آیا بازار خرید گروهی که کف حقوق و یا سقف حقوق را دریافت می‌کنند، جدا است؟ آیا متناسب با کف حقوق، نان را ارزان‌تر می‌دهند؟ آیا گوشت را ارزان‌تر می‌فروشند؟

آرمان علوی در گفت‌وگو با افکارنیوز در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت‌های میلیونی به مدیران دولتی قانونی است؟ اظهار داشت: امکان دارد دلیل‌ها و استدلال‌های منطقی در خصوص پرداخت حقوق‌های چند ده میلیونی مطرح شود؛ اگرچه گروهی هم در مقابل انتقاداتی را دارند.

وی افزود: «ما گاها از مسوولان به جای این‌که بشونیم پرداخت‌ها غیر قانونی بوده، اما می‌بینیم که عنوان می‌کنند حقوق‌های خارج از عرف صورت گرفته است. خارج از عرف چه معنایی دارد؟ معنای آن غیر قانونی است؟ ما شاهد بودیم که برخلاف قانون خدمات مدیریت کشوری، پرداخت‌ها و دریافت‌هایی صورت گرفته است.»

این کارشناس مسایل حقوقی متذکر شد: «اعداد و ارقامی که در حال حاضر می‌شنویم، از 10 برابر و 20 برابر و 30 برابر هم نسبت به کارمندان جزء فراتر رفته است. در این شرایط این سوال مطرح است که آیا بازار خرید گروهی که کف حقوق و یا سقف حقوق را دریاف می‌کنند، جدا است؟ آیا متناسب با کف حقوق، نان را ارزان‌تر می‌دهند؟ آیا گوشت را ارزان‌تر می‌فروشند؟»

علوی با اشاره به رانتی که در پرداخت‌های حقوق دولتی وجود دارد، تصریح کرد: «ما در برخی جاها شاهد هستیم که تازه کسانی که چندین برابر کارمندان حقوق می‌گیرند،  از خدمات رایگان نیز برخوردار هستند و این خدمات حتی در برخی موارد بیشتر از یک کارمند جزء است.»

وی با بیان این‌که همه این‌ها موجب شده که شکاف اجتماعی در کشور ما ایجاد شود، خاطرنشان کرد: «دیوان محاسبات درباره غیر مستمر بودن فوق‌العاده و عدم احتساب آن در اضافه کار، تذکرات کافی را داشته است؟! در سال92دیوان محاسبات تداکاتی در رابطه با این‌که این پرداخت‌ها باید موقت باشد، داده بود و برای محدوده خاص زمانی بوده است.»

وی تاکید کرد: «من معتقدم که پرداخت بعضی از این حقوق ها غیر قانونی بوده است، اما با این وجود به جای عنوان واژه غیر قانونی، گفته می‌شود خارج از عرف.»

منبع: افکارنیوز


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: