کد خبر: ۶۶۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
تعداد بازدید: ۳۰۸
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: توان دولت نباید برای توسعه شرکت های دولتی و حمایت از شرکت هایی که ریشه دولتی یا خصولتی دارند صرف شود.
"محسن جلال پور" با بیان این مطلب افزود: با حضور هیأت های خارجی در چند ماه اخیر بارها حمایت دولت از شرکت های دولتی و خصولتی را شاهد بودیم و مرتب پیگیری می کنیم تا بخش خصوصی واقعی بجای شرکت های دولتی و خصولتی در تعامل با طرف های خارجی حضور یابد.
وی اضافه کرد: توقع بخش خصوصی بعد از اجرای برجام این بود که بخش غیر دولتی اقتصاد و بخش خصوصی محور اصلی تعاملات با دیگر کشورها باشد.
جلال پور گفت: ظرفیت ها، امکانات و بستر سازی باید صرف توسعه بخش خصوصی پایدار و غیر دولتی اقتصاد ایران باشد و همه تلاش دولت باید برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار و بهبود آن به منظور حضور بخش خصوصی بسیج شود.
وی افزود: تحریم های اولیه همچنان به جای خود باقی است و هنوز هیچ اثری از برداشت تحریم های اولیه و آثار آن دیده نمی شود و به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت زیرا در برجام توافق بر سر تحریم های ثانویه بود نه تحریم های اولیه.
جلال پور گفت: با رفع تحریم های ثانویه، بانک های خارجی به مرور در حال حل مسائل خود با ایران هستند، کارگزاری ها در حال افتتاح است و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز بانک های ایرانی در حال تجهیز است از این رو فکر می کنیم به مرور مشکلات باقی مانده حل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: