کد خبر: ۶۶۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۴۸۲
خال ها و لک هایی که روی پوست صورت و بدن شما به وجود می آید در واقع نشانه مشکلاتی است که احتمالا در سلامتی شما به وجود آمده است.
روزانه بر اثر فعالیت‌ها و استرس و تنش‌های کار و زندگی، سختی شرایط کار و محیط پیرامونمان تأثیراتی بر پوست ما ایجاد می‌شود که ابتدا به صورت یک لک دیده می‌شود ولی پس از مدتی تبدیل به خال‌های بزرگ‌تر می‌شود. این لک و خال‌های تبدیل به معضلی در زیبایی و سلامتی افراد می‌شود، که گاهاً هزینه‌های سنگینی را برای درمان به ما تحمیل می‌کند. یا حتی موجب افسردگی و پایین آمدن اعتماد به نفس می‌شود.

اما سؤال اینجاست که این مشکلات چگونه ایجاد می‌شوند و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد. دکتر جاشوا می گوید: روزانه بر اثر فعالیت‌ها و استرس و تنش‌های کار و زندگی، سختی شرایط کار و محیط پیرامونمان تأثیراتی بر پوست ما ایجاد می‌شود که ابتدا به صورت یک لک دیده می‌شود ولی پس از مدتی تبدیل به خال‌های بزرگ‌تر می‌شود. این لک و خال‌های تبدیل به معضلی در زیبایی و سلامتی افراد می‌شود، که گاهاً هزینه‌های سنگینی را برای درمان به ما تحمیل می‌کند. یا حتی موجب افسردگی و پایین آمدن اعتماد به نفس می‌شود. اما سؤال اینجاست که این مشکلات چگونه ایجاد می‌شوند و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد.

دکتر جاشوا زیخنر " Joshua Zeichner" مدیر تحقیقات آرایشی بهداشتی بیمارستان Mt Sinai نیویورک می‌گوید: علل به وجود آمدن جوش‌ها لک‌ها و خال‌ها می‌تواند تغییرات فیزیولوژیک سنین بلوغ، بالا رفتن استرس و فشار روحی و دیگر کارهایی که موجب بالا رفتن آدرنالین خون و به تبع آن بالا رفتن تولید چربی در پوست و در نتیجه مستعد شدن پوست به ایجاد جوش و لک به ویژه در محدوده صورت باشد.

استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و هر عملی که موجب بسته شدن منافذ پوست و عدم تنفس پوست شود. مثل دست زدن کشیدن به صورت و سر با دستان چرب و کثیف و یا اسیدی  که ممکن است این اتفاق در افرادی که از غذاهای چرب و اسیدی استفاده می‌کنند بیفتد. و خلل و فرج پوس را ببندد. مثال این غذا می‌تواند یک ساندویچ همبرگر باشد.

   شستن دست‌ها و صورت قبل و بعد از صرف غذا و یا کارهایی که موجب آلودگی پوست می‌شود. یکی از راحت‌ترین و مؤثر ترین کارها برای جلوگیری از این مشکل می‌تواند باشد.
از کارهای دیگری که باید برای جلوگیری از این مشکلات پوستی می‌توان انجام داد تا حد امکان تمیزتر کردن چیزهایی است که به صورت روزمره با آن در تماس هستیم. مانند تمیز کردن صفحه کلید رایانه و تمیز کردن چند وقت یکی بار گوشی تلفن همراه است.

یکی دیگر از دلایل بروز این مشکلات  کم شدن آب بدن است بنابراین یکی از ساده‌ترین راه‌های شادابی و سلامت پوست خوردن آب بیشتر و نوشیدن کمتر نوشابه های گازدار و عدم استفاده از نوشیدنی های الکلی است.      

البته این عارضه‌های پوستی می‌تواند ارثی هم باشد. اما مراقبت‌های گفته شده می‌تواند از این مشکل بکاهد، باید توجه داشت در استفاده از پاک‌کننده ها برای شست و شوی پوست از پاک کننده‌هایی که موجب خشکی زیاد پوست می‌شوند استفاده نشود. چون ممکن است حتی موجب تشدید عارضه شود. اما همیشه مراجعه به یک پزشک و ویزیت خصوصی بیمار برای نتایج بهتری به همراه دارد.

منبع : ایندیپندنت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: