کد خبر: ۶۶۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید: ۵۴۳
پس از دیدار دوجانبه رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر هند و همچنین مذاکرات هیئت های عالی رتبه دوکشور، قرار است 11 سند همکاری میان ایران و هند به امضاء برسد.
گام بلند برای توسعه روابط ایران و هند؛ امضاء11سند همکاری میان ایران و هند در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند، دکتر روحانی و آقای مودی از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
سپس رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر هند دیدار دوجانبه خود را آغاز کردند .
قرار است بعد از دیدار دوجانبه و برگزاری نشست مشترک با حضور هیئت های عالی رتبه دو کشور ایران و هند حدود 14 سند همکاری در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را امضا شود.
انصاری سفیر کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و هند طی 11 ماهه گذشته حدود 9 میلیارد دلار بوده است.
وی اهمیت این سفر را گسترش روابط تجاری و استفاده دو کشور از ظرفیت های اقتصادی دانست.
امضای توافق نامه سه جانبه (ایران – هند – افغانستان) و نیز  بررسی راههای تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ایجاد تحرک جدی در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی جمله برنامه‌ها و  محورهای اصلی سفر نخست وزیر هند به تهران است.

توسعه بندر چابهار ، سرمایه گذاری در بخش و نفت و گاز افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی از مهمترین اهداف این سفر است.
همچنین قرار است بعد از این مراسم بعد از ظهر امروز  روسای جمهور ایران ، افغانستان و نخست وزیر هند در مجموعه سعدآباد تهران سند همکاری توسعه تجاری و ترانزیتی را در منطقه چابهار امضا کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: