کد خبر: ۶۶۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
تعداد بازدید: ۵۱۹
«علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه برجام صحنه‌اي است كه در آن روشنايي موج مي‌زند، گفت: بايد دست به دست هم دهيم و با استفاده صحيح از اين فرصت، زمينه‌هاي رونق و حركت‌هاي پرشتاب اقتصادي را فراهم كنيم.
لاريجاني: برجام صحنه اي است كه روشنايي در آن موج مي زندرئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست مشترك دولت و منتخبان ملت در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، در سخناني ضمن تقدير از رئيس‌ جمهوري و هيأت وزيران بخاطر حضور فعال در نشست هاي منتخبين دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، با طرح اين پرسش كه چرا سند چشم‌انداز هنوز در جامعه به عنوان هدفي ملي مطرح نشده و حركت عظيم ملي براي رسيدن به اين جايگاه نداريم، افزود: بايد از ظرفيت‌هاي خوب اقتصادي، نيروي انساني جوان و متخصص، امنيت و موقعيت مناسب جغرافيايي كشور به خوبي استفاده كنيم. 
او ادامه داد: اينكه بگوييم مي‌توانيم جهش اقتصادي داشته باشيم، آرزو نيست، به شرط آنكه از الگوي توسعه بهره ببريم.
لاريجاني با تأكيد بر ضرورت سرمايه‌گذاري وسيع و دقيق، استفاده از علوم و فناوري‌هاي پيشرفته و پيشرو و ساماندهي و نقش‌آفريني مؤثر در مسايل منطقه‌اي در راستاي رسيدن به توسعه و پيشرفت، افزود: افزايش قدرت اقتصادي، پيشرفت در علوم و فناوري‌هاي جديد و نقش‌آفريني در تحولات منطقه‌اي مي‌تواند جايگاه جديدي را براي ايران در منطقه و سطح بين‌المللي تبيين كرده و ايران را به قدرتي همه جانبه و نوظهور در منطقه تبديل كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در اين راستا بايد شرايط را براي رسيدن به هدف خود مهيا كرده و عقلانيت را محور كارها قرار دهيم و امور را براساس تدبير و علم به انجام برسانيم.
لاريجاني با اشاره به اينكه شرايط كشور زماني مي‌تواند از مناسبات مطلوبي برخوردار باشد كه مبتني بر پايه رعايت ادب در رفتارها باشد، گفت: نهادهاي مختلف بايد شئونات خود را حفظ كنند و اين بستري براي گسترش هم‌ افزايي در كشور است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت استفاده از مشورت و تعامل در انجام امور، خاطر نشان كرد: امروز بسياري از كشورها از سمت و سوي تربيتي خاصي برخوردارند و ما نيازي به الگوگيري از آنها نداريم، چرا كه ملت ايران از پشتوانه عميق فرهنگي و اسلام ناب محمدي(ص) برخوردار است و بايد از اين گوهر بي‌همتا به بهترين شكل بهره‌مند شويم.
لاريجاني با اشاره به اينكه با تلاش و همت مذاكره‌كنندگان هسته‌اي مشكلي كه غربي‌ها جلوي پاي ملت ايران گذاشته بودند به خوبي و داهيانه حل و فصل شد، گفت: نظام جمهوري اسلامي، تصميم سنجيده و بهنگامي را در توافق با 1+5 گرفت و توانست اين سنگ را از جلوي پاي ملت بردارد و اين فرصت و فضاي جديدي براي كشور از لحاظ سرمايه‌گذاري، توسعه و مراودات ديپلماتيك فراهم كرده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه نبايد به اين توافق با تلخكامي و نگاه منفي‌ نگريست، گفت: اين صحنه، صحنه‌اي است كه در آن روشنايي موج مي‌زند و بايد دست به دست هم بدهيم و با استفاده صحيح از اين فرصت، زمينه‌هاي رونق و حركت‌هاي پرشتاب اقتصادي را فراهم كنيم.
لاريجاني با اشاره به تصويب چند قانون در مجلس هشتم در راستاي بهبود فضاي كسب و كار و تصويب چند قانون ديگر در مجلس نهم براي تسهيل در سرمايه‌گذاري، خاطر نشان كرد: اگر دولت براي رسيدن به شرايط خوب اقتصادي و جذب سرمايه‌گذاري‌ها نياز به قانون داشته باشد، مجلس كمك خواهد كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شرايط آينده كشور را مثبت مي‌بينم، اظهار اميدواري كرد با دقت و نگاه عاقلانه و استفاده از فرصت‌ها، فضايي شكل گيرد تا هدف تبديل كشور به قدرتي نوظهور در جهان، محقق شود.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: