کد خبر: ۶۶۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۲۸۰

اختصاص 31 هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورشمعاون وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد و گفت: در دو سال گذشته بودجه این وزارتخانه ۲/۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده امروز (18 اردیبهشت ماه) در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده استان با بیان اینکه خانواده و مدرسه برای ساختن آینده مکمل همدیگر هستند که این دو به تنهایی نمی‌تواند تاثیرگذار باشند، اظهارکرد: همواره برای تاکید بر توجه به وضعیت آینده کشور پیش دبستانی و ابتدایی مورد تاکید بوده است.

وی افزود: آموزش قدیمی‌ترین فرصت طبیعی پیشرفت انسان‌ها و مهمترین بستر شکوفایی استعدادهای الهی بوده که بالاترین ظرفیت یادگیری در بین موجودات عالم را به انسان داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه بدون تفکر و تعقل علم تولید نمی‌شود و اخلاق نهادینه نخواهد شد و بدون تفکر ایمان شکل نمی‌گیرد، ادامه داد: اصالت و ذات انسان به اندیشه او است و این مهم را معلمان پرورش می‌دهند اما گاهی خدمات معلمان فراموش می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: هیچ کشوری بدون آموزش و پرورش مسیر پیشرفت را طی نکرده است و بیش از 80 درصد سهم پیشرفت به نیروی انسانی ماهر و متخصص مربوط است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد سهم پیشرفت به نیروی انسانی ماهر و متخصص مربوط بوده و از این رو نیاز است که در کشور نگاه متفاوتی به آموزش و پرورش ایجاد شده و فاصله باید روز به روز کمتر شود.

باقرزاده اظهارکرد: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور طی دو سال گذشته 2.7 درصد افزایش یافته که برای سال جاری ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این رویه حمایت اعتباری ادامه یابد در چند سال آینده وضعیت ما به نرم جهانی می‌رسد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: