کد خبر: ۶۵۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
تعداد بازدید: ۵۱۸
وزارت خارجه آمریکا:
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از توافق فروش آب سنگین اراک به عنوان فرصتی برای رفع نیازهای داخلی آمریکا و در عین حال کمک به ایران برای اجرای تعهدات هسته ایش یاد کرد.

آب سنگین اراک بخش قابل توجهی از نیاز آمریکا را تامین می‌کندبه گزارش اکونومیک تایمز، همزمان با توافق تهران و واشنگتن برای فروش ۳۲ تن آب سنگین اراک به یک شرکت آمریکایی، «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این مقدار بخش قابل توجهی از نیاز داخلی آمریکا را برای مصارف صنعتی و تحقیقاتی سال جاری تامین می کند.

وی در ادامه گفت: محصول فروخته شده حاوی مواد رادیواکتیو نیست و در نتیجه خطرات امنیتی را در پی نخواهد داشت. در عین حال این معامله به ایران برای فروش مازاد آب سنگین خود مطابق با تعهدات قید شده در برجام کمک می کند.

وی افزود: انتظار داریم آب سنگین هفته آینده به آمریکا تحویل داده شود.

ترودو در نهایت اضافه کرد: برای آمریکا هیچ اجباری برای خرید آب سنگین از ایران وجود نداشته و در آینده هم وجود نخواهد داشت. اما توافق هسته ای ایران را ملزم می کند تا ذخایر آب سنگین خود را به کمتر از ۱۳۰ تن کاهش دهد.

ناگفته نماند که آمریکا در شمار کشورهای تولید کننده آب سنگین به شمار نمی رود و تا کنون آب سنگین مورد نیاز در مصارف صنعتی و تحقیقاتی را از کشورهای کانادا و هند خریداری می کرده است.  


منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: