کد خبر: ۶۵۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۱۹۷
جمعی از بانكداران ایتالیا در دیدار با رئیس‌كل بانك مركزی، با تاكید بر تقویت روابط بانكی بین دو كشور از برقراری روابط كارگزاری بین برخی از بانك‌های ایران و ایتالیا خبر دادند.
روابط بانكی ایران و ایتالیا وارد مرحله جدیدی می شودولی‌الله سیف رئیس كل بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه بر ارتقای روابط تجاری بین دو كشور با تقویت همكاری‌های بانكی تاكید كرد.
وی گفت: ایتالیا علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران است و در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام شده است.
رئیس‌كل بانك مركزی با ابراز امیدواری برای آینده مثبت همكاری های دو كشور، یادآورشد: سفر بهمن ماه گذشته رئیس جمهوری ایران به ایتالیا دستاوردهای مثبتی داشته و لازم است بانك‌های دو كشور به منظور تقویت بیش از پیش روابط تلاش كنند.
سیف افزود: پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای برای همكاری‌ بانك های مركزی دو كشور آماده شده و قرار است در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول به امضای طرفین برسد.
وی از بانكداران ایتالیایی خواست اقدام‌های مثبت انجام شده در زمینه همكاری‌های بانكی را سرعت بخشند و موضوع ها در جلسات مستمر بانكداران دو كشور دنبال شود.
«ایتالو پلگرینو» از مدیران ارشد مدیوبانكای ایتالیا نیز در این جلسه با تاكید بر نتایج مثبت سفر هیات بانكی ایتالیا به ایران در نوامبر(آذرماه )گذشته، خاطرنشان كرد: سفر نخست‌وزیر ایتالیا به ایران برای تقویت روابط اقتصادی و بانكی انجام شد كه فرصتی مغتنمی برای بیان تعهد ماست.
وی از اراده ایتالیا برای بهبود روابط بانكی بین طرفین خبر داد.
همچنین «جوزفه اسكونامیلیو» نایب‌رئیس اجرایی بانك «یونی‌كریدیت» درباره روابط این بانك با بانك‌های ایرانی گفت: گفت وگو با بانك‌های تجاری ایران آغاز شده و این مذاكرات تا پایان آوریل (اواسط اردیبهشت ماه) تكمیل می‌شود.
«ماریو دی لوكا» مدیر بین‌الملل بانك «مونته‌پاسكی‌دی‌سینا» نیز از همكاری این بانك با بانك‌های ایرانی گفت و افزود: بلافاصله پس از برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) چند بانك ایرانی در این بانك اقدام به افتتاح حساب كردند و اینك خدمات ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهیم.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: