کد خبر: ۶۵۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
تعداد بازدید: ۷۸۶
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت دولت این کشور تلاش می کند زمینه لازم را فراهم کند تا بانک‌های آمریکایی بتوانند در زمینه هایی که پس از توافق هسته‌ای ممنوعیتی برای آنها وجود ندارد، با ایران مبادلات مالی داشته باشند.
جان کری: تلاش می‌کنیم معامله بانک‌های آمریکایی با ایران را ممکن کنیمبی بی سی نوشت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت دولت این کشور تلاش می کند زمینه لازم را فراهم کند تا بانک‌های آمریکایی بتوانند در زمینه هایی که پس از توافق هسته‌ای ممنوعیتی برای آنها وجود ندارد، با ایران مبادلات مالی داشته باشند.

کری تاکید کرد که "ایران کاملا استحقاق استفاده از مزایای توافق هسته‌ای را دارد" و افزود که این کشور تاکنون به تعهدات خود در برجام به خوبی عمل کرده است.

این موضع گیری، تعدیل کننده اظهارات مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده محسوب می شود که دیروز گفته بود دولت باراک اوباما "قصد نداشته و ندارد که به ایران اجازه دسترسی به نظام بانکی آمریکا را بدهد".

صحبت های تونر، به نوبه خود یک هفته بعد از انتشار اظهارات متفاوت جیکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا منتشر می شد که گفته بود: "دولت آمریکا به طور جدی این موضوع را بررسی می‌کند که به ایران امکان استفاده از دلار آمریکا برای مبادلات تجاری را بدهد."

به گزارش انتخاب، در حال حاضر بانک‌های آمریکایی حق ندارند با ایران معامله‌ داشته باشند و بانک‌های خارجی نیز در عمل نمی‌توانند به دلار با ایران معامله کنند زیرا دلار آن‌ها باید از سیستم مالی آمریکا عبور کند. این ممنوعیت، ارتباط مالی ایران و سایر کشور‌ها را مشکل کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: