کد خبر: ۶۵۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
تعداد بازدید: ۱۱۳۱
افرادی که در تعطیلات عید تنقلات و شیرینی با طبع گرم مصرف کردند، کاهو سکنجبین بخورند.

کاهو سنکنجبین خوراکی مفید سیزده بدرکارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کاهو سکنجبین یکی از خوردنی های سیزده بدر است که طبعی معتدل دارد.

مکرمی افزود: سکنجبین منافع سرکه را دارد و می تواند متعادل کننده حرارت و التهابات کبد باشد و در بریدن صفرا شهرت فراوانی دارد.

وی گفت: نام اصلی سکنجبین، سرکه انگبین است و چون در قدیم آن را از ترکیب سرکه و عسل یا سرکه و شیره درست می کردند که در مقایسه با سکنجبین های امروزی که از سرکه و شکر تهیه می شود، مغذی تر بوده است.

این کارشناس تغذیه افزود: کاهو یک سبزی مغذی و پرفیبر است که به رفع یبوست کمک می کند و طبع سرد آن از خشکی و گرمی مزاج کم می کند.

مکرمی گفت: هرچه برگ های کاهو تیره تر باشد مواد مغذی زیادتری در خود ذخیره کرده و نسبت به برگ های جوان و روشن کاهو ارزش بیشتری دارد.

وی افزود: کاهوهای تلخ با تحریک و تولید بزاق و شیره معده به هضم بهتر غذا کمک کرده و هر چه هضم بهتر باشد، میزان جذب موادمغذی دریافتی بالاتر خواهد رفت.

به گفته این کارشناس تغذیه؛ کاهو همراه سکنجبین بیشترین اثر را در اعتدال مزاج دارد و بهتر است سکنجبین به صورت خانگی و با عسل یا شیره تهیه شود.

مکرمی افزود: اگر کاهو با سکنجبین یا سرکه مصرف شود، اشتها آور است.

وی گفت: کاهو خونساز، ضد تورم، آرام بخش، ضد تشنج و تسکین دهنده درد معده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: