کد خبر: ۶۵۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
تعداد بازدید: ۱۰۸۸
محققان در آخرین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن الکل و خوردن گوشت‌های فرآوری شده و داشتن اضافه وزن، خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.
ارتباط الکل و گوشت فراوری شده با سرطان معده محققان در این بررسی، به‌طور نظام‌مندی، داده‌های مربوط به سرطان معده را جمع‌آوری و آنالیز کردند.

       در سال 2012، در سراسر دنیا 952 هزار مورد سرطان معده گزارش شده که 7 درصد از کل موارد جدید سرطان را تشکیل می‌دهد. این سرطان سومین دلیل شایع مرگ در اثر سرطان است. این نوع سرطان مردها را دو برابر زنان درگیر می‌کند و بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود. عوامل زیادی در بروز این بیماری دخیل دانسته شده‌اند، اما محققان در این مطالعه، تاثیر فاکتورهای خاص سبک زندگی را بر خطر ابتلا به سرطان معده درنظر گرفتند.

 آنها شواهد قوی‌ای را پیدا کردند که بعضی مواد خاص خطر سرطان معده را بیشتر می‌کند، خصوصا، 1) نوشیدن 3 نوع یا بیشتر از نوشیدنی‌های الکلی در روز یا بیشتر از 5/1 اونس الکل خالص، 2) خوردن غذاهایی که برای نگهداری آنها، نمک اضافه شده است، 3) مصرف گوشت‌های فرآوری شده با دود، پختن، نمک زدن، یا افزودن مواد نگهدارنده، مانند ژامبون، بیکن، گوشت ادویه زده و دودی شده و کالباس، هات داگ و برخی از سوسیس‌های دیگر. این یافته‌ها پیشنهاد می‌کنند اگر فردی روزانه دو نوار از این محصولات را مصرف کند، یا در حدود 8/1 اونس از گوشت‌های فرآوری شده، خطر ابتلا به سرطان معده تا 18 درصد بیشتر می‌شود.

       شواهد قوی‌ای نیز وجود دارند که افرادی با اضافه وزن یا چاق براساس طبقه‌بندی شاخص توده بدنی، با خطر بیشتر سرطان معده روبه‌رو هستند. به ازای هر 5 واحد از این شاخص که بیشتر از حد طبیعی باشد، خطر ابتلا تا 23 درصد افزایش می‌یابد. امروزه با اطمینان می‌توانیم ادعا کنیم، چربی اضافه بدن با 11 نوع سرطان همراه است.سپید

شفا آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: