کد خبر: ۶۵۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
تعداد بازدید: ۸۲۱
نخستين صکوک دولتي با نرخ سود 18 درصد در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس ايران رونمايي ‌شد.
رونمايي از نخستين صکوک دولتي در فرابورس
در حالي مهر سال جاري براي نخستين بار در تاريخ بازار سرمايه کشور، اسناد خزانه اسلامي به منظور تسويه بدهي‌هاي دولت به پيمانکاران، وارد فرابورس ايران شد که ديروز نخستين صکوک دولتي هم در بازار ابزارهاي نوين مالي پذيره‌نويسي و از اين ابزار جديد تامين مالي رونمايي شد.

به گزارش روابط عمومي فرابورس ايران، وزارت امور اقتصادي و دارايي اوراق اجاره دولت را به منظور تسويه مطالبات قطعي دولت در آخرين روز معاملاتي فرابورس ايران در سال جاري در بازار ابزارهاي نوين مالي پذيره‌نويسي کرد.

معاون توسعه بازار فرابورس ايران در مورد ويژگي‌هاي اين اوراق توضيح داد: اوراق اجاره دولت چهار ساله بوده و نرخ سود آن 18 درصد است که هر شش ماه يکبار پرداخت خواهد شد.

رضا غلامعلي‌پور با اشاره به اينکه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور به عنوان ضامن اوراق اجاره دولت معرفي شده است اضافه کرد: عامل پرداخت سود اين اوراق هم شرکت سپرده‌گذاري مرکزي و تسويه وجوه است.

وي روش پذيره‌نويسي اوراق اجاره دولت را ثبت سفارش و با قيمت‌هاي بازار بيان و اظهار کرد: شبکه پذيره‌نويسي اين اوراق شامل تمامي کارگزاران عضو فرابورس ايران بوده است.

غلامعلي‌پور با اشاره به اينکه اوراق اجاره دولت فاقد بازارگردان است، خريد آن را مستلزم دارا بودن کد معاملاتي فعال در سيستم سپرده‌گذاري مرکزي دانست و گفت: همچنين تمامي خريداران اوراق هنگام خريد، يک شماره حساب بانکي متمرکز به همراه شماره شبا جهت واريز سود و اصل اوراق اعلام كردند و کارگزار هم کد اخذ شده را به همراه شماره حساب به شرکت سپرده‌گذاري مرکزي اعلام داشت.

وي با اين توضيح که معاملات ثانويه اين اوراق اعم از خريد و فروش، پس از اتمام فرايند پذيره‌نويسي در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس ايران آغاز ‌شد، تصريح کرد: دارندگان و متقاضيان خريد اوراق اجاره دولت مي‌توانند پس از آغاز معاملات ثانويه با مراجعه به همه کارگزاري هاي عضو فرابورس ايران نسبت به خريد و فروش اين اوراق اقدام کنند. خبر ديگر اينكه همزمان با آخرين روز معاملاتي سال 94، سهام شرکت ريل پرداز سير براي نخستين بار در بازار دوم عرضه ‌شد تا با اين حساب، تعداد عرضه‌هاي اوليه امسال فرابورس ايران به 15 عرضه برسد.

به گزارش رسيده روز چهارشنبه مقدار 10 درصد از سهام شرکت ريل پرداز سير به ميزان 196 ميليون سهم در بازار دوم عرضه ‌شد که 80 ميليون سهم آن متعلق به معامله‌گران آنلاين بود.

محدوديت خريد هر کارگزاري 700 هزار سهم بود و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مي‌توانستند حداکثر تا سقف 423 هزار سهم اين شرکت را در نماد "حريل" خريداري کنند.

شرکت ريل پرداز سير که نماد معاملاتي آن هفته گذشته در گروه حمل ونقل، انبارداري و ارتباطات درج شد، به ارائه خدمات طراحي مهندسي، تامين قطعات و اجراي پروژه‌هاي ساخت، بازسازي، نگهداري و تعميرات در صنعت ريلي مشغول است.

روابط عمومي شركت بورس تهران هم اعلام كرد: بازگشايي معاملات 25 اسفند بورس تهران، در قالب مراسمي نمادين و با حضور مديران بانک خاورميانه (وخاور) برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: