کد خبر: ۶۵۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۱۵۵۶
شاخص بورس اوراق بهادار آخرین روز کاری هفته را با اندکی افزایش به پایان رساند و توانست با ثبت ۹۲ واحد رشد، به رقم ۷۸ هزار و ۳۱۲ واحد برسد.
بورس گرفتار یک خبر خوب و یک خبر بدبیشترین اثر مثبت بر شاخص به میزان ۹۷ واحد مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود و همچنین هلدینگ خلیج‌فارس با ثبت ۱۳۴ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص از خود به جای گذاشت. در پایان معاملات روز چهارشنبه حجم معاملات بورس به رقم ۵۹۶ میلیارد تومان و فرابورس به رقم ۱۴۲ میلیارد تومان رسید و درنهایت این دو بازار بالغ بر ۷۳۸ میلیارد تومان معاملات را ثبت کردند.

در روزهای پایانی سال همچنان فشار فروش بر بازار وجود دارد که مطابق سنوات گذشته، انتظار می‌‌رود در هفته آینده این فشار فروش سهام کاهش یافته و برعکس فشار عرضه و خرید در سهام افزایش یابد. خبرهای مهم اقتصادی روز گذشته مربوط به افزایش قیمت نفت و همچنین افزایش قیمت محصولات فلزی، سنگ‌آهنی و محصولات خام دیگر (کامادیتی) بود که توانسته اثر مثبت بر این گروه از صنایع فعال در بازار بگذارد به‌طوری‌که فولاد مبارکه اصفهان با حجم زیادی معامله شد و توانست بر شاخص اثر بسیار خوبی بگذارد.

از طرفی دیگر، مهم‌ترین خبر داخلی مربوط به تمدید برنامه پنجم توسعه برای یک‌سال دیگر بود. این خبر می‌تواند برای بعضی از شرکت‌ها که به‌دنبال استفاده از معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هستند، پیام خوبی تلقی شود و بتوانند نهایت استفاده را از این بابت ببرند.

اما خبر دیگری که می‌‌تواند بازار سهام را مقداری در ابهام قرار دهد، عدم تصویب بودجه سال ۱۳۹۵ است. این خبر توسط سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان شد و نمایندگان مجلس خواستار ارائه بودجه دو‌دوازدهم از طرف دولت هستند و استناد نمایندگان به این درخواست، نداشتن زمان کافی برای بررسی بودجه است. بنابراین در صورت عدم تصویب کامل بودجه برای سال آینده، شرکت‌های فعال در بازار سرمایه نمي‌توانند پیش‌بینی دقیقی از بودجه سال بعد خود داشته باشند، درنتیجه ممکن است انحرافات در پیش‌بینی سود شرکت‌ها برای سال آینده افرایش یابد. چون بسیاری از احکام بودجه به‌صورت مستقیم بر فعالیت و سودآوری شرکت‌ها تأثیرگذار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: