کد خبر: ۶۵۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
تعداد بازدید: ۱۱۴۱
بررسي معاملات بازارهاي اول، دوم و پايه حاکي از آن است نماد بانک دي با خريد و فروش 41 ميليون سهم به ارزش 8/76 ميليارد ريال، بالاترين حجم معاملات روز جاري را به نام خود ثبت کرده است.
افزايش حجم معاملات در فرابورس ايرانفرابورس ايران معاملات خود را با رشد 45/2 واحدي شاخص کل و افزايش آيفکس به رقم 823 واحدي به پايان رساند.

به گزارش روابط عمومي فرابورس ايران، بيش از 1/2 ميليارد اوراق بهادار در فرابورس ايران دادوستد شد تا به اين ترتيب ارزش معاملات آن به رقم حدود 11 هزار و 29 ميليارد ريال برسد.

رشد 3/0 درصدي شاخص هم در حالي طي معاملات فوق رخ داد که نماد معاملاتي شرکت‌هاي هلدينگ صنايع معدني خاورميانه، پالايش نفت تهران و فولاد هرمزگان جنوب، بيشترين تاثير مثبت را بر آيفکس گذاشتند و در مقابل نماد معاملاتي شرکت‌هاي گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان، بانک دي و پتروشيمي مارون به ترتيب بالاترين تاثير منفي را بر اين شاخص منعکس کردند.

بررسي معاملات بازارهاي اول، دوم و پايه حاکي از آن است نماد بانک دي با خريد و فروش 41 ميليون سهم به ارزش 8/76 ميليارد ريال، بالاترين حجم معاملات را به نام خود ثبت کرده است.

در همين حال نماد "اخزا2" با معامله بيش از 294 هزار اوراق بهادار به ارزش 262 ميليارد ريال، بالاترين ميزان حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را در اختيار خود گرفته است.

فرابورس ايران همچنين شاهد دو عرضه اوليه در بازار دوم بود در نخستين عرضه اوليه، سهام شرکت داروسازي سبحان انکولوژي در حجم 38 ميليون و 100 هزار سهم عرضه و قيمت هر سهم آن 2900 ريال کشف شد در دومين عرضه اوليه هم 10 ميليون سهم شرکت صنايع بهداشتي ساينا عرضه شد که هر سهم آن در فرايند کشف قيمت 1980‌ريال به ثبت رسيد.

در بازار اول بيش از 323 ميليون سهم به ارزش حدود 886 ميليارد‌ريال و در بازار دوم بالغ بر 160 ميليون سهم به ارزش 490 ميليارد ريال دادوستد شد.

در پايان معاملات همچنين نماد معاملاتي اسناد خزانه اسلامي مرحله اول در نماد "اخزا1"، به منظور پرداخت مبالغ اسمي اين اسناد در روز يکشنبه 23 اسفند بسته شد.

خبر ديگر اينكه جلسه معارفه شرکت داروسازي سبحان انکولوژي با نماد معاملاتي "دسانکو" با حضور مديرعامل اين مجموعه و همچنين مدير عامل شرکت سرمايه گذاري البرز برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنا)، در ابتداي مراسم معارفه "دسانکو"، محمد رضواني فر مدير عامل شرکت سرمايه گذاري البرز به وجه تمايز شرکت داروسازي سبحان انکولوژي نسبت به ساير شرکت‌هاي گروه دارويي پرداخت و گفت: به دليل توليد داروهاي ضد سرطاني و نداشتن رقيب جدي در منطقه، مي توان سبد محصولات شرکت را متمايز از ساير شرکت هاي توليدي در سطح منطقه عنوان کرد؛ به گونه‌اي که سطح تکنولوژي به کار رفته در شرکت را مي توان جزو تجهيزات بروز شده به همت همکاري با شرکت هاي معتبر اروپايي دانست.

وي از همکاري شرکت سبحان انکولوژي با مراکز تحقيقاتي و دانش‌بنيان بزرگ کشور براي توليد دارو خبر داد و افزود: قرارداد همکاري "دسانکو" با شرکت هاي معتبر جهاني از جمله سانوفي فرانسه منعقد شده و بزودي ديگر شرکاي خارجي معرفي خواهند شد.

رضواني فر در‌باره برنامه هاي "دسانکو" در صادرات گفت: در حال حاضر محصولات شرکت سبحان انکولوژي به کشورهاي مختلفي از جمله تاجيکستان، عراق، قزاقستان و سوريه صادر مي شود و افزايش ميزان صادرات جزء برنامه هاي شرکت است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: