طی آخرین تحقیقات Apadmi که روی 1000 کاربر اسمارت فون در آمریکا
انجام شده نشان می دهد که اپلیکیشن های موبایلی می توانند مشتریان را به
خیابان ها بکشانند و گوشی های موبایل را نیز به یک رکن اساسی در تجربه خرید
کلی کاربران اضافه کنند، اگرچه خرده فروشان هم اکنون به خوبی به این کانال
ها و به روشی که باب میل مشتریان باشد متصل نشده اند.
هم اکنون تنها 31 درصد از کاربران در حالی که در حال قدم زدن در
فروشگاه ها هستند از اپلیکیشن های موبایلی خرده فروشی ها استفاده می کنند.
این تحقیق نشان می دهد که 41 درصد باقی مشتریان تنها در صورتی از این
اپلیکیشن ها استفاده می کنند که تجربه خرید داخل فروشگاهی آنها بهبود یابد.
از همه این موارد مهم تر، 29 درصدی هستند که از به اشتراک گذاری موقعیت
جغرافیایی خود با اپلیکیشن های خرده فروشی احساس رضایت می کنند و علاقه
دارند از پیام های متنی و انگیزشی و همچنین فروش های فوق العاده داخلی
فروشگاه ها باخبر شوند.
همچنین این تحقیق نشان می دهد که ارایه طرح های وفاداری یکی دیگر از
راه های نگه داشتن و کشاندن آنها به داخل فروشگاه هاست. هم اکنون تنها 20
درصد از کاربران اسمارت فون ها در آمریکا با گوشی های خود عضو طرح های
وفاداری فروشگاه ها شده اند و 80 درصد بقیه می گویند که تمایل دارند این
طرح ها را به هنگام جستجو در فروشگاه ها و یا هنگامی که تصمیم به خرید
دارند جمع آوری کنند.
افزایش پرداخت های موبایلی شانس دیگری برای موبایل هاست تا به یک
بخش اساسی در خریدهای فروشگاهی تبدیل شوند و مشتریان علاقه مندند که این
روش های جدید پرداخت را تجربه کنند. با این وجود تنها 8 درصد از افرادی که
در این تحقیق شرکت کرده اند اظهار داشته اند از اپلیکیشن های پرداخت
موبایلی برای خریدهای فروشگاهی استفاده می کنند و 49 درصد دیگر نیز اعلام
کرده اند که به امتحان روش های مدرن پرداخت موبایلی علاقه دارند.
به گفته مدیر عامل این شرکت،Nick Black:
افزایش فروشگاه های دیجیتال به معنی مرگ فروشگاه های خیابانی نیست. در واقع این یک شانس بزرگ برای خرده فروشان است تا از موبایل ها به عنوان راهی برای افزایش فروش داخلی خود استفاده کنند چرا که تحقیق اخیر نشان داده 97 درصد بریتانیایی ها به هنگام خرید، اسمارت فون خود را به همراه دارند. دیگر وقت آن رسیده که خرده فروشان متوجه شوند که مشتریان به کانال های دیجیتال و به خصوص موبایل احتیاج دارند تا تجربه خرید داخل فروشگاهی خود را تکمیل کنند و شاهد از بین رفتن تمامی فروشگاه ها نباشند. این تحقیق نیز به همین دلیل انجام شده و توانسته تاثیرات مثبت موبایل بر حوزه خرده فروشی و فضاهای سنتی فروشگاهی را شفاف سازی کند.
علاوه بر این بر اساس تحقیق صورت گرفته، طرح های وفاداری نیز گام
خوبی در راستای مرتبط کردن این کانال هاست اما مهم تر از همه، تکنولوژی های
جدید همواره در حال ظهور هستند تا بتوانند موبایل ها را با تجربه خریدهای
فروشگاهی مرتبط سازند. این کانال ها به مشتریان اجازه می دهند که یک ارتباط
شخصی سازی شده و تعاملی را با فروشگاه ها برقرار کنند. این یعنی خرده
فروشان از این پس می توانند نوتیفیکیشن های مستقیم خود را به اسمارت فون
های مشتریان ارسال کنند تا پرچم راهنمایی برای آنها در هنگام خرید از
فروشگاه های فیزیکی باشند.