کد خبر: ۶۵۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
تعداد بازدید: ۴۳۷۳
3 روز تا انتخابات
مردم فهرستی از کارهایی را که لازم است در روز انتخابات انجام دهند، همراه خود داشته باشند و به عنوان یک فهرست شخصی از آن استفاده کنند.

 در آستانه ایام انتخابات هفتم اسفندماه، بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فهرستی از کارهایی را که هر فرد لازم است در روز انتخابات انجام دهد، منتشر شد.

به گزارش (ایسنا)،‌

 

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

چند روز دیگر به یکی از سرنوشت‌سازترین روزها برای ایرانیان باقی مانده و کسی نیست که نداند تنها با یک حضور پرشور و گسترده در انتخابات هفتم اسفندماه است که می‌توان برای مدیریت آینده کشور تصمیم گرفت.

گفت‌وگوهای ایسنا با کارشناسان دینی در باره ضرورت حضور گسترده در انتخابات را در این آدرس بخوانید.

اگر به پیروزی‌هایی دست یافته‌ایم به دلیل اعتمادی است که در درون کشور شکل گرفته است

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: ما حق نداریم برای رسیدن به جایگاه مجلس از مسیر تهمت، دروغ و افترا استفاده کنیم، زیرا مبدأ و مسیر با یکدیگر سازگار نیستند.

وی افزود: در انتخابات پیش‌رو همه باید حول محور قانون پیش بروند و سلامت را اصل بدانند اما گاهی شاهد برخی موضع‌گیری‌ها هستیم که انسان فکر می‌کند برخی افراد قصد دارند شهرت را به هر قیمتی به دست بیاورند و سود کنند اما ما حق نداریم برای رسیدن به جایگاه مجلس از مسیر تهمت، دروغ و افترا استفاده کنیم، زیرا این مبدأ و مسیر با یکدیگر سازگار نیست.

نهادهای نظامی در روند انتخابات دخالتی ندارند

وزیر کشور گفت: اجرای انتخابات تاکنون با هیچ مشکلی روبرو نیست.

وزیر کشور با اشاره به اینکه با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و اطمینان کامل اخذ رای صورت می‌گیرد، عنوان کرد: شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هر دو در هر شعبه و به صورت هم زمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در روند انتخابات نهادهای نظامی دخالتی ندارند، گفت: قانون برای تمام افراد فضا و شرایطی را ایجاد کرده تا بدون کمک گرفتن از جایگاه و توانمندی‌های حقوقی خود در عرصه انتخابات وارد شوند.

نشست خبری لیست انتخاباتی "یاران اعتدال و امید" در ایسنا

نشست خبری لیست انتخاباتی "یاران اعتدال و امید " در خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

در این نشست خبری سیدمحمد میرلوحی؛ سخنگوی ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان، علی صوفی؛ رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، آذر منصوری؛ قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت و اسماعیل شجاعی؛رئیس ستاد مرکزی حزب اعتدال و توسعه، ضمن ارایه گزارشی از روند شکل‌گیری لیست "یاران اعتدال و امید" به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ دادند.

فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی دانشگاهیان اعلام شد

فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی دانشگاهیان برای حوزه انتخابیه تهران اعلام شد.

اصولگرایی مدینه فاضله نیست

«در اردوگاه اصولگرایی اختلاف نظر وجود دارد وهمه نیز عمار یاسر و مالک اشتر نیستند، بعضی‌ها دلشان می‌خواهد که بر صندلی مجلس دست پیدا کنند، بعضی‌ها برای مقام تلاش می‌کنند، بعضی‌ها باندبازی می‌کنند، بعضی‌ها پشت پرده زد و بند می‌کنند و چیزی که از آن سخن می‌گویم مدینه فاضله نیست.»

اسدالله بادامچیان خط اصیل انقلاب را جریان اصولگرایی معرفی می‌کند اما اذعان دارد که در این جریان «اصیل» و «مخلص» نیز هستند کسانی که به دنبال کسب مقام، باندبازی و زد و بند کنند. او در تحلیلش از شاخه‌های فراوان اصولگرایی عده‌ای از آنها را افراطی‌هایی می‌داند که احساسات پاکی دارند و عده‌ای دیگر را جمعی تلقی می‌کند که نسبت به مقتضیات روز، آگاهی لازم را ندارند و ناخواسته، خواسته استکبار را انجام می‌دهند.

مشروح گفت‌وگوی ایسنا با اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی اینجا قابل مشاهده است.

همایش بزرگ «بانوان سرزمین امید» برگزار شد

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دهم همایش بزرگ «بانوان سرزمین امید» برگزار شد.

دعوت «آیت‌الله علوی‌گرگانی» از مردم برای شرکت در انتخابات

آیت‌الله علوی‌گرگانی در بیانیه‌ای از مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد.

دعوت ولایتی از مردم برای حضور در انتخابات

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد: ان‌شاءالله در انتخابات پیش رو شاهد حضور حداکثری ملت شریف و همیشه در صحنه ایران خواهیم بود.

1267 شعبه اخذ رای مهیا کرده‌ایم

علی رئوفی رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استانداری هرمزگان گفت: تمهیدات و کلیه ملزومات مورد نیاز جهت برگزاری امر انتخابات بر اساس هماهنگی های بعمل آمده و تقسیم کار برای 1267 شعبه اخذ رای مهیا شده است.

وی درباره تعداد کل بازرسین انتخابات در هرمزگان اظهار کرد: در مجموع 1267 بازرس، 110 نفر سر بازرس، 13 بازرس ویژه و 44 هیئت بازرسی که در مجموع 1434 نفر بازرس بر امر برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

انصراف 42 نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری

جعفر مردانی دبیر ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری گفت: 42 داوطلب مجلس شورای اسلامی در استان تا کنون انصراف داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 61 نفر در صحنه رقابت مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

9 داوطلب انتخابات مجلس دهم در بویراحمد انصراف دادند

سیدمحمد کاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: 22 نفر از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا پس از تایید صلاحیت، وارد کارزار انتخاباتی این حوزه شدند.

وی افزود: تاکنون تعداد ۹ نفر از داوطلبان انتخاباتی این حوزه انتخابیه انصراف خود را به صورت رسمی به این فرمانداری ارائه داده‌اند. بنابراین تعداد نامزدهای انتخاباتی در حوزه‌ انتخابیه بویراحمد و دنا به ۱۳ نفر رسید.

انصراف 40 درصدی کاندیداهای انتخابات مجلس در اسفراین

در شهرستان اسفراین تاکنون حدود 40 درصد در قالب هشت نفر از کاندیداهای تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان، انصراف داده‌اند.

حسن شریف، ابراهیم کرامتی‌زاده، بهرام قزی، احمد توسلی، رمضان قره‌باشلو، ابوالفضل آتش جامع،حسین دانش مهر و ابوالفضل وحدانی از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند.

خروج 47 کاندیدای مجلس از عرصه رقابت‌های انتخاباتی در همدان

محمدابراهیم الهی‎تبار رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: تاکنون 47 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان انصراف داده‎اند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون 172 نامزد برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان حضور دارند.

3 کاندیدای دیگر مجلس در مازندران انصراف دادند

مهرداد ابراهیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان مازندران گفت: 3 نفر دیگر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران انصراف دادند.

وی تصریح کرد: با انصراف این سه داوطلب تعداد داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران به 151 نفر رسید.

شمار نامزدهای انتخاباتی استان مرکزی به 161 نفر رسید

شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: با انصراف 43 کاندیدا، شمار نامزدهای انتخاباتی استان مرکزی به 161 نفر رسید.

وی افزود: تعداد نامزدهای حاضر در عرصه رقابت های تبلیغی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب 44 نفر هستند.

دو کاندیدای دیگر در اردکان انصراف دادند

حسین اسماعیلی رئیس ستاد انتخابات شهرستان اردکان از انصراف دو کاندیدای دیگر مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردکان خبر داد.

وی افزود: "محمدرضا صحرائی اردکانی" فرزند علی با کد نامزدی ۱۲۱۹ و "عبدالله طالبی احمدآبادی" فرزند عباس با کد نامزدی ۱۲۴۱ با حضور در ستاد انتخابات این شهرستان از ادامه رقابت در انتخابات این دوره انصراف دادند.

تعداد کاندیداهای انصرافی ایلام به 7 نفر رسید

عبادالله باقری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از انصراف یک نفر دیگر از کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، ملکشاهی، سیروان و چرداول خبر داد.

انصراف 15 کاندیدای خراسان‌شمالی از انتخابات مجلس دهم

همزمان با ششمین روز از تبلیغات رسمی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامیدر خراسان‌شمالی، 15نامزد از ادامه این رقابت‌ها انصراف دادند.

سه نفر از حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان، هشت نفر از اسفراین و چهار نفر نیز از شیروان انصراف داده‌اند.

تعداد داوطلبان مجلس دهم در خراسان‌جنوبی به 45 نفر کاهش یافت

علی جزندی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی، گفت: با انصراف سه نامزد مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه طبس، سرایان، فردوس و بشرویه، تعداد نامزدهای مجلس در استان به 45 نفر کاهش یافت.

وی اظهار کرد: در این ارتباط "مجتبی محمدیان" فرزند محمد علی، " احمد سبحانی " فرزند سبحانقلی و " میثم شیخی زاده" فرزند محمد حسین با انصراف خود از صحنه رقابت انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی خارج شدند.

انصراف 17 کاندیدای مجلس دهم در شیراز

حیدر عالیشوندی رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: از تعداد 133 نفر داوطلب تایید صلاحیت شده نهایی، تاکنون 17 نفر انصراف خود را به صورت کتبی به ستاد انتخابات تحویل داده‌اند. بر این اساس، آمار داوطلبین دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شیراز تاکنون به 116 نفر رسیده است.

انصراف 48 تن از نامزدهای انتخابات مجلس در گلستان

علی اصغر طهماسبی رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: تا این لحظه، تعداد 48 نفر از کاندیداهای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف داده‌اند.

وی اظهار کرد: بر اساس انصراف این 48 نامزد، تاکنون 125 نفر برای ادامه رقابت انتخاباتی در استان گلستان باقی مانده‌اند.

انصراف دو کاندیدا در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی

حبیب‌الله خجسته‌پور‌فرماندار مرکز لرستان از انصراف دو کاندیدای دیگر در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی خبر داد.

وی اضافه کرد: پس از اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابی خرم‌آباد و دوره چگنی، 9 کاندیدا انصراف خودشان را به فرمانداری تسلیم کرده‌اند.

مردم با رأی آگاهانه پاسخ تبلیغات مسموم علیه دولت را خواهند داد

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم با رأی آگاهانه خود پاسخ تبلیغات مسموم علیه دولت را خواهند داد؛ چرا که مردم می‌توانند لیست اصلح را از نوع تبلیغات آن شناسایی کنند.

اگر اصلاح‌طلبان ضدانقلابند، چرا می‌گذاریم فعالیت کنند؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که «از بدنه اصولگرایی جدا نشدم، بلکه متفاوت فکر می‌کنم» گفت: نمی‌توان افراد را به علت تفاوت نگرش از دایره انقلابی بودن خارج کرد.

وی گفت: از بدنه اصولگرایی جدا نشدم، بلکه متفاوت فکر می‌کنم. این مسائل یک داستان بسیار طولانی دارد، به نظرم من از بدنه اصولگرایی جدا نشدم، بلکه متفاوت از برخی آقایان فکر می‌کنم، آیا ما از یک فرد انقلابی تعریف درستی در کشور داریم؟ مثلا بگوییم که انقلابی اصیل کسی است که مبانی فکری رهبری، روحانیت، مرجعیت و حکومت اسلامی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد و شرطی در این میان وجود ندارد که حتما باید با طرفدار یک گروه بود و فعالیت کرد.

مردم با انتخاب‌شان چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم باید در انتخابات 94 کاری کنند تا چرخ اقتصاد کشور به حرکت دربیاید.

وی تصریح کرد: امیدواریم ملت ایران باز هم با حضور پای صندوق‌های حماسه‌ دیگری خلق کنند. اخلاق باید حرف اول را در انتخابات بزند و مردم کسانی را که بی‌اخلاقی می‌کنند بشناسند و سعی کنند کار را به انسان‌هایی بسپارند که رعایت اخلاق برایشان مهم‌تر از کسب عنوان است. نباید با فریب و دروغ و حرف‌های ناصحیح سعی در پیروزی کرد.

مردم آگاه، فریب ظاهرسازی‌ها و انگ‌زدن‌ها را نمی‌خورند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قوانین انتخاباتی مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: قانون صراحت دارد که رسانه‌ها حق ندارند شنیده‌های دروغ را در جهت تخریب نامزدها منتشر کنند.

وی با تأکید بر تفاوت‌های تبلیغات انتخاباتی در ایران اسلامی با کشورهایی که ادعای دینی و ارزشی ندارند، گفت: ما باید براساس اخلاق اسلامی عمل کنیم، چون انقلاب اسلامی براساس تعالیم خداوند، پیامبر(ص) و ائمه(ع) به مردم معرفی شده است.

برای ایران، کسی جز ایرانی تصمیم نمی‌گیرد

یک کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه اقدامات بدخواهان و از جمله دولت بدسرشت انگلیس برای دخالت در امور داخلی کشورمان، گفت: حضور حماسی مردم و رقابت اخلاقی داوطلبان اثبات خواهد کرد که برای ایران، کسی جز ایرانی تصمیم نمی گیرد.

کسانی را که تردید دارند، تشویق به حضور کنیم

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: حضور در انتخابات یکی از مظاهر تعیین کننده سرنوشت کشور است، و وظیفه همه ماست کسانی را که درباره حضور در این انتخابات تردید دارند، تشویق کنیم که در این انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: طبیعی است که سلیقه‌ها برای انتخاب متفاوت باشد، اما بالاتر از این سلیقه‌ها برای مومن، تکلیف است. خوش‌آمد مومن تابع تکلیف است؛ لذا در انتخاب افراد انسان باید بین خود و خدا یک حجتی داشته باشد.

فرقی نمی‌کند هر دولتی سر کار باشد، کارها انجام می‌شود

یکی از چهره‌های اقتصادی جبهه پایداری که در ترکیب لیست ائتلاف اصولگرایان حضور دارد معتقد است در تهیه این لیست سهم ویژه‌ای برای جبهه پایداری در نظر گرفت نشد. وی همچنین با رد هر گونه وابستگی تشکیلاتی پایداری‌های عضو لیست ائتلاف به جریان احمدی‌نژاد، بر این باور است که رییس دولت اصولگرای نهم و دهم هیچ نقشی در فرآیند تدوین لیست ائتلاف اصولگرایان نداشته است.

مشروح گفت‌وگوی محمد سلیمانی با ایسنا را در این آدرس بخوانید.

کاندیداها اقلام غیرمجاز تبلیغاتی را داوطلبانه جمع‌آوری کنند

علی القاصی رئیس کل دادگستری و رییس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان فارس به کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که در زمان باقیمانده داوطلبانه اقلام غیرمجاز تبلیغاتی توزیع شده را جمع‌آوری کنند.

وی با اشاره به تشکیل 23 پرونده تخلف نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان، اضافه کرد: این پرونده‌ها بر اساس گزارش‌های واصله از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تشکیل شده است.

شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شبانه‌روز پرونده‌ها را رسیدگی می کنند

جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوینگفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شبانه‌روز پرونده‌های جرایم انتخاباتی را رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و این شعب در طول شبانه روز آماده‌اند پرونده تخلفات و جرایم انتخاباتی را خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی کنند.

برای رقابتی بسیار تنگاتنگ و پرشور آماده‌ایم

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: از شعارها و اسامی کاندیداهایی که از سوی عده‌ای حمایت می‌شوند، می‌توان تفکرات آن‌ها را ارزیابی کرد.

وی با اشاره به وجود یک رقابت بسیار تنگاتنگ و پرشور در این دوره از انتخابات اظهار کرد:‌ ما خود را آماده یک رقابت بسیار تنگاتنگ و پرشور کرده‌ایم و البته در مورد لیست خبرگان جامعه‌ روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اختلافاتی وجود دارد که اگر هم‌اکنون وقت آن نیست که به آن بپردازیم و در حال حاضر باید با وحدت برای انتخابات آماده شویم.

دانشجویان مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند

مصطفی معین سیاستمدار اصلاح‌طلب از دانشجویان خواست تا مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات تشویق کنند و با آگاهی به افرادی با دیدگاه‌های نزدیکتر رای دهند.

وی اظهار کرد: عرصه انتخابات یکی از این موقعیت‌های مهم و سرنوشت‌ساز است که حضور همگانی مردم را می‌طلبد. مجلس مکان حساسی است که باید برای انتخابات نمایندگان آن، با حساسیت برخورد شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که مجلس در کشور ما از جایگاهی خاص برخوردار است و در راس همه امور است، باید افراد شایسته و آگاه به آن راه یابند.

فهرستی رای ندادن یعنی رای دادن به فهرست رقیب

غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت:‌ باید به فهرست 30 نفره اصولگرایان به طور کامل رای داده شود که رای ندادن به تمام فهرست اصولگرایان یعنی رای دادن به فهرست رقیب.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به انتقاداتی که نسبت به فهرست نهایی شورای ائتلاف اصوگرایی طرح می شود، گفت: ما سعی کردیم فهرست مناسبی ارائه دهیم و ممکن است اگر کسی دیگر این فهرست را تدوین می‌کرد بهتر از این می‌شد اما در حال حاضر مساله این نیست و همه کسانی که دراین لیست قرار دارند در پیروی از ولایت آزموده شده‌اند.

مردم به لیست‌های مورد اعتمادشان رای دهند

سیدحسین نقوی حسینینماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر این‌که «مردم قبل از انتخاب یک نماینده مجلس باید به خوبی از وظایف نمایندگی آگاهی داشته باشند» گفت: اگر مردم خودشان کاندیداها را نمی‌شناسند به فهرست‌های ارائه شده از سوی جریانات و گروه‌های مورد اعتماد و وثوق‌شان با اطمینان رای دهند.

مردم نسبت به افزایش مشارکت بی اهمیت نباشند

پروانه مافی کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس دهم با تأکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه، اظهار کرد: از مردم درخواست می‌کنم که در روز انتخابات وظیفه اجتماعی،‌ قانونی و شهروندی خود را ایفا کنند.

وی، همچنین با اشاره به اهمیت مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بر لزوم مشارکت مردم در هر دو انتخابات و انداختن رأی در هر دو صندوق تأکید کرد.

یک مجلس خوب جواب گلایه‌های به حق را می‌دهد

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتخابات پیش رو آن را یک امتحان سنگین و سخت توصیف کرد.

وی با تاکید بر این‌که «در یکی دو روز باقیمانده تا انتخابات باید مردم را آگاه و اهمیت انتخابات را به آن‌ها گوشزد کرد» گفت: روز جمعه 7 اسفند ماه روز طرح گلایه نیست و اگر هم گلایه‌ به حقی وجود دارد یک مجلس خوب می‌تواند جواب آن را بدهد. روز جمعه مردم باید در انتخابات شرکت کرده و به اصلح رای دهند تا مجلسی انقلابی، نترس در مقابل دشمن و صاحب تفکر بوجود آورند تا جلوی دشمنی را که می‌خواهد نفوذ کند و در مراکز قدرت و تصمیم گیری وارد شود را بگیرند.

مردم بر اساس لیست‌های انتخاباتی رای خود را به صندوق اندازند

فرهاد بشیری نماینده اصولگرای مجلس با بیان این‌که «مردم باید در انتخاب کاندیدای مورد نظرشان به اطرافیان آن کاندیدا نیز توجه کنند» گفت: یکی از فاکتورهای اطمینان بخش برای انتخاب یک کاندیدا حامیان و اطرافیان آن فرد است.

نماینده مردم پاکدشت گفت: از آن جا که یکی از فاکتورهای اطمینان بخش برای انتخاب یک فرد حامیان آن کاندیداست مردم می‌توانند بر اساس حضور کاندیدایی در لیست مورد اطمینان‌شان و یا حمایت جریانی از آن کاندیدا رای خود را در صندوق‌های آرا بیندازند و به لیست‌ها و جریان‌ها اطمینان کنند.

شرکت در انتخابات واجب است

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر رأی ندهیم و یک عده قدرت را به دست بیاورند، امکان دارد هر تابلویی از کشور ما را به دنیا نشان دهند، پس باید ببینیم اگر بخواهیم تابلویی از ایران بکشیم این تابلو چگونه خواهد بود.

وی اظهار کرد: مردم ایران نشان داده‌اند که از صندوق رأی و انتخابات به عنوان یک ابزار مفید، کم هزینه و مؤثر استفاده می‌کنند، به رغم تمام ناملایمات در طول دو دهه گذشته از همین صندوق رأی توانسته‌اند اصلاحات بیافرینند.

نظام نظارتی باید ادعاهای کاندیداها را ثبت کند

عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی معتقد است همیشه ادعا و تخریب توسط کاندیداها در ایام انتخابات وجود دارد اما متاسفانه سیستم نظارتی نتواسته این ادعاها را ثبت کند تا در موقعیت‌های بعدی از حضور آن شخص جلوگیری کند.

وی افزود: متاسفانه برخی کاندیداها برای این‌که بتوانند رأی لازم را کسب کنند ادعاهایی را مطرح می‌کنند که امکان عملیاتی شدن آن هم وجود ندارد و تا به حال برخورد لازم هم انجام نشده است.

امیدواریم مجلسی واقعاً اصولگرا تشکیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: امیدواریم مجلسی تشکیل شود که حقیقتا و واقعاً اصولگرا باشد و در خط امام و رهبری حرکت کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وقت پرداختن به اختلافات نیست و باید وحدتمان را حفظ کنیم.

تشکیل مجلسی برای حل مشکلات مردم منوط به ورود افراد معتدل است

عابد فتاحی نماینده اصلاح طلب مجلس داشتن مشی اعتدالی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب کاندیداهای مجلس دانست و گفت: مردم افرادی را راهی مجلس کنند که ضمن داشتن دغدغه رفع مشکلات مردم، سیاست زده نباشند و همه مسائل را با چشم سیاسی نگاه نکنند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود مردم کاندیداهای معتدل و با مشی اعتدالی را انتخاب کنند که سیاست زده نباشند، این نامزدها به دلیل منتسب نبودن به جناح تندرو مورد اقبال مردم هستند.

حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار دفاعی است

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با توجه به اهمیت انتخابات هفتم اسفند ماه گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پشتوانه اقتدار دفاعی و تضمین کننده امنیت و منافع ملی است.

وی افزود: حضور گسترده و حماسی مردم در انتخابات دشمنان را مأیوس می‌کند و برای همه کسانی که در سراسر جهان به این انقلاب و آرمان‌های آن دل بسته‌اند امید بخش است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: