کد خبر: ۶۵۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۱۹۵۴

عبور اصولگرایان از اصولگرایان/تلاش برای حذف جامعتینوقتی فهرست اصولگرایان منتشر شد، کسی تعجب نکرد که بادامچیان و غفوری‌فرد در این فهرست نیستند و حسین ابراهیمی و شهاب‌الدین صدر و بسیاری دیگر نیز نامی در میان لیست اصولگرایان ندارند.

آغاز عبور اصولگرایان از اصولگراها

جریان جدید اصولگرایی که در سال ۸۴ با حذف ناطق نوری متولد شده بود، در این سال‌ها از چهره‌های اصولگرای خود نیز عبور کرده بود و در این مرحله نیز از روی بادامچیان و غفوری‌فرد عبور کرد تا جا برای برخی اصحاب دولت احمدی‌نژاد از جمله معاون اول او باز باشد.

از میان دو معاون اول احمدی‌نژاد؛ البته یکی این بار امکان حضور در انتخابات را نیافت؛ گرچه در مجالس اصولگرای سابق، هم حامی مالی بود و هم ریاست دیوان محاسبات را بر عهده گرفته بود(محمدرضا رحیمی)، اما معاون دیگر او حالا در میان اصولگرایان نوین جا خوش کرده است و با زاکانی و بذرپاش نشست و برخاست می‌کند (پرویز داوودی).

خط قرمز اصولگرایان روی علی لاریجانی

همین چند روز پیش بود که خبرگزاری‌های دوقلوی اصولگرا، علیرغم منع تبلیغات انتخاباتی، فهرست اصولگرایان قم را با آب و تاب منتشر کردند و نام رییس هشت ساله مجلس اصولگرایی را در آن فهرست، قلم قرمز گرفتند.

اصولگرایان از پیش از انتخابات گفته بودند که حداد عادل و زاکانی نویسندگان فهرست انتخاباتی هستند، اما کمتر کسی حدس می‌زد که آنان دستور به حذف یکی دیگر از استوانه‌های اصولگرایی بدهند و از علی لاریجانی نیز عبور کنند. اما این تمام ماجرا نبود. هنوز ماجرای حذف لاریجانی هضم نشده بود که اصولگرایان در فکر عبور از جامعتین نیز افتادند.

آن زمان که جامعه مدرسین و جامعه روحانیت با آب و تاب فهرست انتخاباتی دادند و نام حسن روحانی را در میان جنتی و یزدی و مصباح و دیگر نامزدهای خود قرار دادند، به نظر می‌رسید که تکلیف اصولگرایان برای انتخابات روشن شده است و به‌سان سه دهه گذشته این دو تشکل بزرگ روحانی‌محور، ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات خبرگان خواهند بود.

چرا اصولگرایان لیست جامعتین را تبلیغ نمی‌کنند؟

با این حال بعد از گذشت ده روز از تبلیغات خبرگان خبری از لیست مورد حمایت جامعتین در تهران دیده نمی‌شود. در عوض در کنار بنرهای بزرگ و زرد اصولگرایان که تمامی شهر را پوشانده است، فهرست دیگری با نام اصولگرایی و با امضای جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نصب شده است. فهرستی که در آن نه نامی از رئیس‌جمهور است و نه نامی از هاشمی رفسنجانی.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که دوم خرداد امسال نخستین کنگره خود را برگزار کرد از جمله احزاب اقماری نزدیک به جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است.

بعد از شکست دولت احمدی‌نژاد که عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران بود و رسوایی مالی برخی مدیران ارشد آن دولت، جمعیت ایثارگران به ابتکار زاکانی چندین تشکل همسو با اسامی مشابه راه اندازی کردند تا هم قدرت این طیف را در بازی اصولگرایان بالا ببرد و هم مسئولیت حمایت از دولت گذشته را از سر باز کند. مجتبی شاکری، مجتبی رحماندوست، علیرضا زاکانی، حسین مظفر و سیدمهدی هاشمی، اعضای هیئت موسس جمعیت جانبازان هستند.

اگر چه پایداری‌ها و ایثارگران چکش‌های خود را برداشتند تا میخ‌های تابوت اصلاح‌طلبان را سفت کنند، اما به نظر می‌رسد آنچه در تابوت قرار گرفته است، پیکر پیرمردان دیروز جناح راست است. جایی که شنیده می‌شود برخی‌ پیران اصولگرا هر کاری می‌کنند و هر حرفی می‌زنند تا بذرپاش و فروزنده نامشان را در لیست اصولگرایان قرار دهند.

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: