کد خبر: ۶۵۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
تعداد بازدید: ۲۴۷۹
آذر منصوری:
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه نباید از ظرفیت صندوق رای غفلت کرد، متذکر شد: بی‌تفاوتی به انتخابات دستاوردی ندارد.

عملکرد صداوسیما مشارکت مغایر با مشارکت حداکثری استآذر منصوری در نشست خبری که صبح امروز در ایسنا برگزار شد، با بیان اینکه از ما سوال می‌کنند چرا تا انتخابات می‌رسد صحبت از مقطع حساس می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: جایی نیست که جریان‌ها نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند؛ هر انتخاباتی یک موقعیت سرنوشت‌ساز است.

او با بیان اینکه نباید از ظرفیت صندوق رای غفلت کرد، متذکر شد: بی‌تفاوتی به انتخابات دستاوردی ندارد و اصلاح‌طلبان علیرغم نابرابری به صحنه انتخابات آمدند چراکه نسبت به منافع ملی داعیه دارند و به همین دلیل در انتخابات حضور دارند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: معتقدیم اگر تا هفت اسفند شاهد مشارکت بالای مردم باشیم، با اینکه رقیب با همه ژنرال‌هایش آمده است، پیروز این صحنه نابرابر اصلاح‌طلبان خواهند بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه ما دستاوردهای گام اول در سال نود و دو را دیدیم، متذکر شد: ما امده‌ایم گام دوم را برداریم و دستاورد این گام، انسجام اصلاح‌طلبان است.

منصوری اظهار داشت: فارغ از نتیجه انتخابات، تشکیل این انسجام نشانه بلوغ سیاسی است و اصلاح‌طلبان با توجه به شرایط نابرابر، همه توان خود را در صحنه گذاشته از مردم می‌خواهند به سهم دموکراسی خود که برگه رای است، توجه کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: به شکل بی‌سابقه‌ای صداوسیما که باید رسانه ملی باشد، در انتخابات به‌گونه‌ای عمل می‌کند که نشانگر مشارکت حداکثری نیست.

او افزود: این فضای نابرابر در برخی حوزه انتخابیه به شکل دیگری است؛ جریان رقیب پایگاه رای مشخصی دارد؛ کارنامه سه مجلس و دو دولت پیش روی اصولگرایان در دست است و آنها باید پاسخگوی کارنامه خود در نهادهای قدرت باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عدم پاسخگویی به این سوال‌ها باعث شده الان به شدت نگران پایگاه رای خود باشند، خاطرنشان کرد: طبیعی است جریان اصولگرا در این میان تلاشی برای مشارکت حداکثری مرم نداشته باشند و برای همین با رفتارهایی تلاش می‌کنند ایجاد نا‌امیدی کنند.

منصوری متذکر شد: تا فرصت باقی‌مانده نهادهای مجری باید تاکید و تلاششان بر اجرا و پیگیری قانون و جلوگیری از تخلف‌هایی باشد که به نظر می‌رسد در این انتخابات، شکل جدی‌تر و نامتعارف‌تری به خود گرفته است.

او گفت: تلاش اصلاح‌طلبان این است که به مشارکت حداکثری مردم دامن بزنند و همه جریان‌های سیاسی را به رعایت اخلاق انتخاباتی دعوت می‌کنیم. نقش دولت در این میان که به مردم تضمین دهد انتخابات سالم و قانونی است، می‌تواند با بخشی از رفتارهایی که جهت ناامید کردن مردم صورت می‌گیرد، مقابله کند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به نظر‌سنجی‌های صورت گرفته گفت: قبل از ردصلاحیت‌ها مشارکت ۷۰ درصدی پیش‌بینی شده بود، اما بعد از ردصلاحیت‌ها و شوکی که به جامعه وارد شد، مشارکت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. ما تجربه انتخابات ۹۲ را داریم که بعد از ردصلاحیت‌ها بلافاصله در سه روز ائتلافی صورت گرفت و موج اجتماعی ایجاد شد.

منصوری یادآور شد: پیش‌بینی ما این است که مشارکتی که قبل از ردصلاحیت‌ها بوجود آمده بود برآمده از رویکرد تغییر بود و این مطالبه هنوز هم وجود دارد کنش صحیح اصلاح‌طلبان بعد از ردصلاحیت‌ها و تاکید بر مشارکت حداکثری نوید این را می‌دهد که در سه روز بعد موجی همچون موج سال ۹۲ را داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: تفاوتی که اصولگرایان با اصلاح‌طلبان دارند، این است که اصلاح‌طلبان مدام در حال نقد درونی و تجربه گرفتن از نقاط ضعف و قوت خود هستند، اما اصولگرایان ایستا هستند. نگاه اصلاح‌طلبان براساس گفتمانی که به آن اعتقاد دارند، استفاده از ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی است و اینکه شبکه‌های بیرونی چه واکنشی دارند و چه اخباری را منتشر می‌کنند، تاثیری در عملکرد اصلاح‌طلبان نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: