به گزارش خبرداغ به نقل ازخبرآنلاین؛امیرمسعود عابدین: وویا Taishan تازهترین محصول برند جوان اما بلندپرواز وویا (Voyah) است؛ خودرویی که از همان ابتدا با هدف رقابت با مدلهای شاخصی مانند آیتو M۹، دنزا N۹ و زیکر ۹X معرفی شد. این شاسیبلند بزرگ قرار نیست فقط یک محصول جدید باشد، بلکه حکم پرچمدار نسل آینده خودروهای لوکس دانگفنگ را دارد؛ نسلی که فناوری را در کنار راحتی و عملکرد، به مهمترین سلاح خود تبدیل کرده است.
برند وویا با سه محصول فری، پشن و دریم هماکنون در بازار ایران موجود است و توانسته توجهات را به سمت خود جلب کند.

Taishan با همان زبان طراحی آشنای خانواده وویا ساخته شده، اما در قالبی حجیمتر، تهاجمیتر و چشمگیرتر. نمای جلویی به جلوپنجرهای عظیم و عمودی شباهت دارد که یک نوار LED یکپارچه از بالای آن عبور کرده و لوگوی نورانی Voyah را برجسته میکند. چراغهای دوتکه در دو طرف سپر درون ورودیهای هوای جانبی جا گرفتهاند و به خودرو حال و هوایی شبیه SUVهای مفهومی میدهند.

در نمای کناری، طراحی دو رنگ، دستگیرههای نیمهمخفی و رینگهایی با طرح اختصاصی دیده میشود. پشت خودرو نیز با چراغهای باریک سرتاسری و لوگوی انگلیسی Voyah شکل مدرنی پیدا کرده است. به صورت کلی طراحی خودرو یادآور مرسدس بنز GLS میباخ بوده و با بدنهای به طول ۵٫۲ متر و فاصله محوری ۳٫۱۲ متر، Taishan درست در مرکز دنیای شاسیبلندهای بزرگ لوکس قرار میگیرد.

کابین Taishan بر اساس فلسفه «کوهستان و دریا» شکل گرفته؛ فضایی مینیمال، آرام و کاملا آیندهنگر. در مرکز داشبورد یک نمایشگر عریض شناور قرار گرفته که میزبان آخرین نسخه سیستم کابین HarmonyOS هوآوی است. صندلیهای هوشمند ابری با قابلیت تنظیمهای مبتنی بر هوش مصنوعی، راحتی سرنشینان را در اولویت قرار میدهند.
سیستم صوتی ۳۲ کاناله "Tianlai" با توان شگفتانگیز ۲۳۰۰ وات، حس یک سالن کنسرت را تداعی میکند. پیکربندی ۶ نفره نیز آن را به گزینهای مطلوب برای خانوادههای پرجمعیت و سفرهای طولانی تبدیل میکند.

اما برگ برنده Taishan همان جایی است که فناوری هوآوی وارد میدان میشود. این خودرو از راهکار رانندگی هوشمند ADS Ultra بهره میبرد؛ سیستمی که با چهار حسگر لایدار پیشرفته، از جمله لایدار ۵۰۰لایه هوآوی، تواناییهایی مانند رانندگی خودکار شهری، پارک خودکار و هدایت هوشمند را ممکن میسازد.
قلب فنی Taishan یک پیشرانه پلاگین هیبریدی است که ترکیب موتور ۱٫۵ لیتری توربو و دو موتور برقی را به چرخها میفرستد. باتری ۶۵ کیلووات ساعتی CATL در حالت تمامبرقی برد ۳۷۰ کیلومتری (براساس چرخه CLTC) را فراهم میکند و در مجموع با کمک موتور بنزینی، برد خودرو به حدود ۱۴۰۰ کیلومتر میرسد. شارژ فوقسریع ۵C نیز امکان رساندن باتری از ۲۰ به ۸۰ درصد را تنها در ۱۲ دقیقه مهیا میکند.
برای نخستین بار، یک خودروی وویا به سیستم تعلیق بادی سهمحفظهای با کنترل الکترونیکی میراگر (EDC) مجهز شده؛ سیستمی که سازنده آن را فرش جادویی مینامد. فرمانپذیری چرخ عقب با زاویه ۱۶ درجه نیز مانورپذیری شاسیبلندی به این ابعاد را به شکل محسوسی بهبود میدهد.

قیمت مدل پایه Taishan از حدود ۵۳ هزار دلار آغاز میشود و نسخههای بالاتر تا بیش از ۷۱ هزار دلار پیش میروند. نسخه ویژه Black Warrior نیز طبق اعلام سازنده، سال ۲۰۲۶ روانه بازار خواهد شد.
نسخه Max با قیمت ۳۷۹,۹۰۰ یوان (حدود ۵۳,۲۰۰ دلار)
نسخه Max+ با قیمت ۴۰۹,۹۰۰ یوان (حدود ۵۷,۳۰۰ دلار)
نسخه Ultra با قیمت ۴۵۹,۹۰۰ یوان (حدود ۶۴,۴۰۰ دلار)
نسخه Black Warrior با قیمت ۵۰۹,۹۰۰ یوان (حدود ۷۱,۴۰۰ دلار)
منبع: carnewschina