به گزارش خبرداغ به نقل ازخبرآنلاین؛امیرمسعود عابدین: تبدیل فلزات قراضه به رویاهای چند میلیون دلاری، به نوعی به امضای ذهنی خلاق در کانال یوتیوب NHET TV تبدیل شده است. در طول سالها، این گروه ویتنامی توانستهاند برخی از شناختهشدهترین سوپراسپرتها و هایپرکارهای جهان، از جمله بوگاتی شیرون، لامبورگینی اونتادور SVJ، فراری لافراری، پاگانی هوایرا و حتی یک کونیگزگ جسکو را بازسازی کنند.
جدیدترین پروژه آنها یک گام فراتر رفته است؛ با استفاده از قطعات مکانیکی یک نیسان ماکسیما V۶ مربوط به اواسط دهه ۱۹۹۰، آنها یک نمونه کپی دقیق از لامبورگینی رووئلتو ساختهاند. با این حال، این سازه با خودروهای دستساز معمولی که فقط ظاهر یک سوپراسپرت را کپی میکنند، متفاوت است. به جای برداشتن یک خودروی قدیمی و ارزان و نصب چند پنل بدنه بدشکل، این تیم موتور V۶ نیسان را خارج کرده و سپس لامبورگینی خود را از صفر ساختند. این ویدئوی سهساعته در یوتیوب، فرآیند پیچیده ساخت را با جزئیات نشان میدهد و بدون هیچ گفتگویی، شاید بهترین شکل ویدئوی خودرویی باشد.
در حالی که نسخه اصلی رووئلتو لامبورگینی بر پایه یک شاسی یکپارچه فیبر کربنی ساخته شده، اما این یوتیوبرها خودروی خود را بر روی یک قاب فولادی دستساز که با دست جوشکاری و برش داده شده، بنا کردهاند. آنها برخی از متمایزترین پنلهای لامبورگینی را از ورق فلز برش دادند و سپس کل خودرو را با خاک رس پوشاندند. این کار به آنها اجازه میدهد تا جزئیات دقیقتر را بسازند و هر یک از خمیدگیها، خطوط و چینوچروکهای آن را به طور کامل بازتولید کنند.
پس از اینکه نمای بیرونی خودرو با خاک رس تکمیل شد، شروع به اعمال فایبرگلاس بر روی بدنه کردند. پس از خشک شدن فایبرگلاس، خاک رس برداشته میشود و تنها پنلهای فایبرگلاس کاملاً شکلگرفته باقی میمانند.
با تکمیل نمای بیرونی، کار بر روی ساخت فضای داخلی آغاز شد. این فرآیند نیز به طور گسترده از خاک رس و سپس فایبرگلاس استفاده میکند و امکان ساخت داشبورد و کنسول را فراهم میآورد. سپس نوبت به اتصال اجزای سیستم به شاسی فولادی میرسد.
آنچه که چیزی جز یک موتور نبود، به سرعت شکل میگیرد و پس از تکمیل، این خودرو به اندازهای متقاعدکننده به نظر میرسد که احتمالاً حتی برخی از علاقهمندان به خودرو را هم فریب میدهد. این خودرو حتی یک بال عقب قابل باز شدن مانند رووئلتو واقعی نیز دارد.
منبع: carscoops