به گزارش خبرداغ به نقل ازخبرآنلاین؛امیرمسعود عابدین: در میان غولهای آشنای بازار شاسیبلندهای لوکس مانند مرسدس بنز، بیامو و لکسوس، اینفینیتی QX۸۰ مدل ۲۰۲۵ به طور غیرمنتظرهای موفق شده تا عنوان قابل اطمینانترین شاسیبلند لوکس سال را از نظر J.D. Power یدک بکشد. این دستاورد، با توجه به جایگاه نسبتاً کمرنگ اینفینیتی در بازاری که پرستیژ و فناوریهای پیشرفته حرف اول را میزنند، هم مصرفکنندگان و هم کارشناسان صنعت را شگفتزده کرده است؛ اما اینفینیتی با تمرکز بر سادگی فنی، مهندسی اثباتشده و بازطراحی کامل برای مدل ۲۰۲۵، مسیری متفاوت را در پیش گرفته و از رقبای پر زرق و برق خود پیشی گرفته است.
براساس گزارش topspeed، تحقیقات J.D. Power که مشکلات گزارششده به ازای هر ۱۰۰ خودرو را پس از سه سال مالکیت بررسی میکند، نشان میدهد که QX۸۰ تا چه حد بادوام و خوشساخت شده است. در حالی که رقبا برای ارائه سیستمهای هیبریدی پیچیدهتر و رابطهای دیجیتالی پیشرفتهتر با یکدیگر رقابت میکنند، اینفینیتی مسیر دیگری را انتخاب کرده که بر قابلیت اطمینان طولانیمدت و کاربردی بودن متمرکز است. با یک موتور جدید V۶ توئین توربو در زیر کاپوت و یک کابین کاملاً بازطراحی شده، QX۸۰ مدل ۲۰۲۵ سرانجام در حال کسب شهرتی است که تا پیش از این به آرامی برای خود به دست آورده بود.
این نتیجه، نشاندهنده سوددهی تغییر استراتژیک اینفینیتی به سمت سادگی و فناوریهای اثباتشده است. به جای رقابت با سیستمهای هیبریدی پیچیده و سیستمهای اطلاعات و سرگرمی پیشرفته، QX۸۰ بر پالایش، دوام و طراحی منسجم تمرکز کرده است. بازطراحی کامل مدل سال ۲۰۲۵ شامل حذف قطعات قدیمی و یکپارچهسازی سیستمهای جدیدتر و آزمایششده از اتحاد نیسان اینفینیتی بود که نتیجه آن خودرویی مدرن اما بدون مهندسی بیش از حد است.
موتور قدیمی ۵٫۶ لیتری V۸ تنفس طبیعی که سالها نماد QX۸۰ بود، اکنون جای خود را به یک موتور ۳٫۵ لیتری V۶ توئین توربوشارژ داده است. این موتور که با نیسان آرمادا (پاترول) جدید مشترک بوده و به طور خاص برای اینفینیتی تنظیم شده است، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۹ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این نه تنها عملکرد قابل توجهی را ارائه میدهد، بلکه مصرف سوخت و آلایندگی را نیز کاهش میدهد. مهمتر از آن، این موتور قدرت خام را با سادگی فنی متعادل میکند و در مقایسه با سیستمهای هیبریدی رقیب، قطعات کمتری دارد.
رویکرد اینفینیتی در اجتناب از پیچیدگی بیش از حد پیشرانه، یک مزیت استراتژیک محسوب میشود. در حالی که رقبا موتورهای الکتریکی و سیستمهای پیچیده گشتاور برداری را اضافه میکنند که تعمیر یا تعویض آنها میتواند پرهزینه باشد، تصمیم اینفینیتی برای ارتقاء یک پلتفرم سنتیتر نتیجه داده است. این یک رویکرد بازگشت به اصول است که عملکرد یا لوکس بودن را فدا نمیکند و به همین دلیل است که مالکان حتی پس از دهها هزار کیلومتر، مشکلات کمتری را در سیستم انتقال قدرت گزارش میدهند.
اینفینیتی از شبکه مهندسی جهانی نیسان بهره میبرد و از این رو میتواند از قطعات اثبات شده استفاده کند. این در تضاد با رقبایی مانند رنجروور و بیامو X۷ است که به سیستمهای تعلیق بادی اختصاصی، ماژولهای پلاگین هیبریدی و سیستمهای پیشرفته کمک راننده (ADAS) متکی هستند که در عین نوآوری، احتمال خرابی را در طول زمان افزایش میدهند.
فضای داخلی QX۸۰ مدل ۲۰۲۵ با بازطراحی کامل، نقاط ضعف نسل قبلی مانند کابین قدیمی و رابط کاربری کند را برطرف کرده و تجربه کاربری را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است. اینفینیتی با استفاده از مواد مقاوم و پرداختهای درجه یک، کابینی لوکس و در عین حال کاربردی ایجاد کرده است. همچنین، اینفینیتی از پر کردن بیش از حد کابین با سطوح لمسی یا کنترلهای حرکتی که معمولاً در خودروهای رقیب دیده میشود و امتیازات قابلیت اطمینان را کاهش میدهد، اجتناب کرده و دکمههای فیزیکی را برای اکثر عملکردهای کلیدی حفظ کرده است. راحتی سرنشینان در هر سه ردیف صندلی با عایقبندی صوتی گسترده در سطح بالایی قرار دارد.
لازم به ذکر است که قیمت پایه این خودرو در بازار آمریکا ۸۲,۴۵۰ دلار اعلام شده است.