کد خبر: ۹۸۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
تعداد بازدید: ۷۱
با وجود این که قدمت پیشرانه‌های 16 سیلندر به اوایل دهه 1900 برمی‌گردد، اما ورود آن‌ها به صنعت خودروسازی اوایل دهه 30 میلادی بود؛ جایی که کادیلاک در محصولات سری 452 خود از یک هیولای V16 با حجم 7.4 لیتر استفاده کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین،موتور ۱۶ سیلندر کادیلاک سری ۴۵۲ طبیعتا نیازمند فضای بسیار زیادی بود. به همین دلیل کادیلاک چاره‌ای جز استفاده از کاپوت‌های منحصربفرد فوق‌العاده کشیده در این خودرو نداشت.

به نقل از گجت‌نیوز، علیرغم این که طراحی موتور V16 به کار رفته در کادیلاک سری 452 عملا متشکل از دو پیشرانه V8 در کنار یکدیگر بود، اما مهندسین این کمپانی با در نظر گرفتن زاویه 45 درجه برای پیستون‌های این پیشرانه تغییراتی جزیی را در طراحی آن اعمال نمودند. 

عکس | کادیلاک غول‌پیکر با موتور ۱۶ سیلندر

این پیشرانه قدرتی 165 اسب بخاری داشت که در مقایسه با موتورهای امروزی چندان حیرت‌انگیز به نظر نمی‌رسد. با این وجود وقتی قدرت این پیشرانه را با موتور 115 اسب بخاری سری 355 کادیلاک با پیشرانه V8 مقایسه می‌کنیم متوجه قدرت شگفت‌انگیز آن برای دوره خود خواهیم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: