کد خبر: ۹۷۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید: ۵۳
به گفته رییس شورای تامین دام کشور از آنجا که واردات گوشت با هدف تنظیم بازار و تامین تقاضای دهک‌های پایین صورت می‌گیرد افزایش قیمت آن از ۵ درصد بیشتر نخواهد بود.

اعلام نرخ جدید گوشت قرمز در بازار/ گوشت گوسفند و گوساله را از این قیمت گران‌تر نخریدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ منصور پوریان، رییس شورای تامین دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا آخرین وضعیت عرضه انواع گوشت قرمز را در بازار تشریح کرد و گفت: شایعات در مورد افزایش قیمت گوشت در پاییز و همزمان با افزایش تقاضا برای این کالا همواره وجود داشته اما تصریح می‌کنم که شمار دام‌های موجود در دامداری‌های سراسر کشور کافی و مقبول است و از ظرفیت خوبی در تامین انواع سبک و سنگین دام قرار داریم. چنانچه وزیر جهاد کشاورزی هم تاکید کرده‌اند خللی در واردات گوشت به وجود نیامده و آنچه درباره کاهش واردات و افزایش قیمت شایع شده به هیچ وجه صحت ندارد زیرا در مبادی وارداتی و در نرخ ارزی که به واردات گوشت اختصاص می‌یابد تغییر قیمتی رخ نداده تا منجر به گران‌تر شدن گوشت وارداتی در بازارهای کشور شود. 

ایلنا نوشت: وی افزود: بیشتر واردات گوشت به ایران از مسیرهای زمینی و توسط کامیون صورت می‌گیرد و حجم کمی هم از مسیرهای هوایی انجام می‌شود، در هفته گذشته به دلیل مشکلات حمل و نقلی در واردات قدری با چالش روبه‌رو شدیم اما این چالش التهابی در بازار ایجاد نکرد. 

پوریان اظهار کرد: دوستان ما که در واردات فعال هستند، خواستار افزایش منطقی قیمت‌ها بودند تا بخشی از هزینه‌های آنها جبران شود اما از آنجا که واردات گوشت با هدف تنظیم بازار و تامین تقاضای دهک‌های پایین صورت می‌گیرد با درخواست آنها برای افزایش قیمت موافقت نشد و اگر هم قرار باشد گوشت وارداتی تغییر قیمت داشته باشد، این افزایش بسیار جزئی و نامحسوس خواهد بود و از ۵ درصد تجاوز نخواهد کرد. 

رییس شورای تامین دام کشور خاطرنشان کرد: بازار گوشت کشور اشباع است، ضمن اینکه در آستانه پیک زایش پاییزی قرار داریم و زایش‌ها در جنوب و جنوب غرب کشور در حال انجام است و اکنون ۴۵۰هزار تا ۵۰۰هزار گوساله آماده کشتار در دامداری‌های سراسر کشور موجود است. 

وی در ادامه از ورود روزانه ۲۵۰ تن تا ۳۰۰ تن گوشت گرم به کشور خبر داد و اضافه کرد: بیشترین حجم واردات به گوشت‌های منجمد و حجم کمی هم به گوشت‌های گرم اختصاص دارد؛ گوشت گرم با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شود و به واردات گوشت منجمد ارز نیمایی اختصاص داده می‌شود. 

پوریان در تشریح قیمت مصوب انواع گوشت و قیمت دام زنده در کشور گفت: قیمت مصوب برای گوشت منجمد گوساله همچنان ۲۸۵هزار تومان و گوسفندی ۲۳۸هزار تومان است و گوشت گرم گوسفندی وارداتی هم با قیمت ۲۹۰هزار تومان عرضه می‌شود. میانگین قیمت دام زنده سبک در کشور ۲۵۰هزار تومان تا ۲۶۰هزار تومان در هر کیلو است و میانگین قیمت دام زنده سنگین ۱۷۵هزار تا ۱۸۵ هزار تومان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: