کد خبر: ۹۷۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
تعداد بازدید: ۹۷
آقای پزشکیان مخالف فیلترینگ است و اعتقاد دارد که خود دستگاه مخابرات، هم اینترنت می فروشد و هم برای اینکه اینترنت را گران بفروشد، فیلتر می‌کند. به عنوان مثال اگر هزینه اینترنت در ماه ۸۰ هزار تومان باشد و فیلترشکن هم ۱۵۰ هزار تومان باشد طبیعتا قیمت اینترنت سه برابر می‌شود.

راهکاری برای نجات از فیلترینگآقای پزشکیان مخالف فیلترینگ است و اعتقاد دارد که خود دستگاه مخابرات، هم اینترنت می فروشد و هم برای اینکه اینترنت را گران بفروشد، فیلتر می‌کند. به عنوان مثال اگر هزینه اینترنت در ماه ۸۰ هزار تومان باشد و فیلترشکن هم ۱۵۰ هزار تومان باشد طبیعتا قیمت اینترنت سه برابر می‌شود.

در همین راستا شبکه‌ای مافیایی بوجود آمده است که این مافیا بی علاقه به کسب درآمد نیست، در نتیجه دست به فروش فیلترشکن ها می زنند و همه افراد جامعه هم به نحوی از فیلترشکن استفاده می‌ کنند. از طرفی دیگر مقامات ما نیز در همه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی حضور دارند.

بنده معتقدم که آقای پزشکیان به دنبال این است که فیلترینگ را بردارد اما باید به این نکته هم توجه کرد که فضای مجازی و اینترنت هم نباید بسیار رها باشد، باید نظارتی بر روی آن وجود داشته باشد. برای این دو مسئله فیلترینگ و نظارت باید راه حل ها بررسی بشود.

یکی از این راه ها این است که شبکه ملی اطلاعات خودمان را به حدی تقویت کنیم که تمام نیازهایی که واتساپ یا تلگرام برای ما بوجود می آورند جبران بشوند، اما اگر قرار بر این باشد که شبکه های داخلی ما نتوانند این نیازها را برطرف کنند، طبیعی است که مردم به سمت شبکه های اجتماعی خارجی تمایل پیدا می‌کنند.

دومین راه حل این است که با نمایندگان شبکه های خارجی ارتباط برقرار شود و در داخل ایران نمایندگی داشته باشند، بالاخره شبکه های خارجی بخشی از اطلاعات را در دسترس مقامات ایرانی می گذارند، اما در هنگام انتخابات و در هنگام فضاسازی ها، از این اطلاعات به هر نحوی که دلشان بخواهد استفاده می‌کنند.

البته مقداری از این موضوع نیز به دوقطبی بودن جامعه بر می‌گردد. دلیل دوقطبی بودن جامعه هم کامل مشخص نیست، شاید به وضعیت اقتصادی یا کم بودن آزادی بیان جامعه برگردد. وقتی جامعه دوقطبی باشد همه چیز  دوقطبی می‌شود، به عنوان مثال طرفداران و مخالفان برجام، طرفداران و مخالفان FATF, الان هم تبدیل به موافقان و مخالفان فیلترینگ  شده است. 

آقای پزشکیان در تلاش است تا یک راه حل منطقی برای موضوع فیلترینگ ارائه کند که نه به نحوی باشد که فضای مجازی بسیار آزاد باشد و نه به نحوی باشد که افرادی بتوانند از این اتفاق سوءاستفاده کنند. از آنجا که شبکه های اجتماعی خارجی محل کسب درآمد هم شده است، بایداین نکته در تصمیم گیری مدنظر قرار بگیرد.

*نماینده مجلس شورای اسلامی

احمد بخشایش
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: