کد خبر: ۹۷۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۳۷
مزدا CX-۳۰، کراس اوور کامپکت ژاپنی است که از زبان طراحی مشترک با سایر محصولات مزدا موسوم به kodo بهره می‌گیرد

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ با نگاهی به همین پیشینه مزدا در ایران، دو مدل مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ و مزدا CX۳۰ به‌زودی به ایران می‌آیند.

یکی از مدل های وارداتی که در گام نخست عرضه خواهد شد  مزدا CX-۳۰ است. این خودرو از زبان طراحی مشترک با سایر محصولات مزدا موسوم به kodo بهره می‌گیرد و گویی با یک مزدا ۳ قد بلند مواجه هستید.

مزدا ۳ با چهره‌ای متفاوت به ایران برگشت

به نقل از اسب‌ بخار،  در نمای جلوی مزدا CX۳۰ شاهد چراغ های باریک و جلوپنجره کشیده با لبه های کروم کاری شده هستیم که این لبه ها تا زیر چراغ های جلو نیز امتداد یافته اند. بخش جلوپنجره و چراغ های مزدا CX۳۰ تقریبا با مزدا ۳ مشترک است و تفاوت در سپر این دو خودرو دیده می شود.  

مزدا ۳ با چهره‌ای متفاوت به ایران برگشت

در بخش جانبی فرم ستون C و زه های پلاستیکی ضخیم اطراف گلگیر ها و پایین درها، دو موردی هستند که بیش از سایر موارد به چشم می آیند و بالاخره در بخش عقب چراغ ها طراحی اسپرتی دارند و سپر نیز با حالتی عضلای و برجسته به همراه دو خروجی اگزوز، طراحی شده است. موشن بال پرنده یا فرشته که هم در گرافیک چراغ های جلو و هم گرافیک چراغ های عقب این خودرو به چسم می آید نیز ظرافت و هماهنگی طراحی مزدا CX۳۰ را به خوبی به نمایش می گذارد.

CX-۳۰ دارای ۴۳۹۵ میلی متر طول، ۱۷۹۵ میلی متر عرض، ۱۵۴۰ میلی متر ارتفاع و ۲۶۵۵ میلی متر فاصله بین دو محور است.

مزدا ۳ با چهره‌ای متفاوت به ایران برگشت

بر اساس اطلاعات موجود، مزدا CX۳۰ با موتور موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار ایران می شود. این موتور از سری اسکای اکتیو G مزدا به شمار می رود. این موتور دارای توان تولید ۱۵۰ اسب بخار و ۲۱۳ نیوتن متر گشتاور بوده و از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می برد که نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. مزدا CX۳۰ وارداتی به سیستم i-stop مزدا نیز مجهز است به این معنا که با خاموش کردن موتور هنگامی که خودرو متوقف می شود، در مصرف سوخت صرفه جویی به عمل می آید.

خروجی CO۲ این خودرو بر اساس چرخه WLTP در هر کیلومتر برابر با ۱۴۳ گرم بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن هم در شرایط رانندگی با مود نرمال و به صورت ترکیبی، ۵.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومنر اعلام شده است.

مزدا ۳ با چهره‌ای متفاوت به ایران برگشت

در بخش کابین مزدا CX-۳۰، سبک راننده محور و غیر قرینه را شاهدیم که تریم چرمی دو رنگ مشکی – قهوه ای و قطعات دکوراتیو کرومی، جذابیتی خوبی را همراه باهم برای این خودرو به ارمغان آورده اند. فضای پا و سر در ردیف جلوی این خودرو کافی و مناسب است اما فضای مای ردیف دوم آنچنان تعریفی ندارد و به شما اثبات می کند که کاملا با یک مزدا ۳ قد بلند مواجه هستید.

مزدا ۳ با چهره‌ای متفاوت به ایران برگشت

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی مزدا CX-۳۰ می توان به مواردی همچون چراغ های جلوی LED تطبیقی، کروز کنترل، رادار هشدار خروج از خط، رادار حفظ حرکت بین خطوط،  رادار نقطه کور، ترمز هوشمند جلو و عقب، رادار هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم ترمز اضطراری در برخورد از جلو و عقب، سیستم پایش سطح هوشیاری راننده، سیستم صوتی Bose با ۱۲ اسپیکر، مانیتور هشت اینچی، صندوق بار برقی، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، اندروید اتو و اپل کارپلی،  سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی راننده برقی، ۷ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و… اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: